مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع):
مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: استان ایلام بیشترین تعداد اعزام دانش آموزان در بین سایر استان های کشور به یادمان های راهیان نور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 26 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین پورمحمدی اظهار داشت: اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی در استان ایلام نسبت به سهمیه و سقف تعیین شده بیشتر است.

وی افزود: سهمیه حضور دانش اموزان در یادمان های راهیان نور استان ایلام سال جاری 6 هزار و 800 نفر بوده در حالیکه تاکنون نزدیک به هشت هزار نفر دانش آموز دختر و پسر به این مناطق اعزام شده اند.

مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه روند اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی تا 25 اسفند همچنان ادامه دارد، یادآور شد: دسترسی سریع و نزدیکی بعد مسافت یادمان ها باعث شده که ایلام بیشترین حجم اعزام دانش آموزی را به خود اختصاص دهد.

پورمحمدی گفت: کاروان های راهیان نور دانش آموزان از مناطق جنگی مهران، دهلران، فکه، سه راهی جندالله در داخل استان ایلام و یادمان های فتح المبین، اروند، هویزه، دوکوهه در خوزستان بازدید می کنند.

وی در مورد اعزام دانش آموزان استان ایلام به مناطق جنگی در سال گذشته نیز اظهار داشت: سهم تعیین شده استان برای اعزام به یادمان های راهیان نور 10 هزار نفر بوده که تاکنون 12 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر به یادمان های دفاع مقدس اعزام شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 هزار نفر از از سراسر نقاط کشور به محل یادمان های داخل استان ایلام سفر و از این مناطق جنگی بازدید کرده اند که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.

میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.

ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار