رئیس شیلات کشور با اشاره به مصرف بالای شکر، نمک و روغن در کشور، گفت: این در حالی است که مصرف پروتئین در کشور پایین است.
کد خبر: ۷۱۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 26 February 2019

نبی‌الله خون میرزایی در جشنواره طبخ آبزیان استان البرز، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: زنان جامعه ایرانی نماد مهر و محور و ستون خانواده هستند.

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که در رشد فرهنگ‌ها تأثیرگذار است، هم‌افزایی خرده‌فرهنگ‌ها و در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های قومیت‌های مختلف است.

رئیس شیلات کشور در ادامه با اشاره به وجود قومی‌های مختلف در استان البرز، گفت: این استان نمادی کوچک‌شده از ایران بوده که محل هم‌افزایی فرهنگی است.

خون میرزایی در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در حوزه کشاورزی، گفت: این استان در حوزه شیلات نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید موردتوجه قرار گیرد. در حوزه شیلات حلقه‌های تولید، پیش‌تولید و پس از تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به کاستی‌های امروز فرهنگ غذا در میان خانواده ایرانی، گفت: مصرف شکر، نمک، نوشابه‌های گازدار، کربن هیدرات‌ها و روغن‌های اشباع‌شده در سبد غذایی خانواده ایرانی بالا است و از طرفی مصرف پروتئین پایین است.

رئیس شیلات کشور بابیان اینکه مصرف پروتئین حیوانی نیز در سد غذایی خانواده ایرانی پایین است، گفت: مصرف گوشت آبزیان و پروتئین سفید نیز پایین است. عناصری مانند آهن، روی و کلسیم در جیره غذایی ما پایین است و همین موضوع هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کنند.

خون میرزایی مصرف سرانه آبزیان در دنیا را بیش از ۲۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مصرف آبزیان در ایران اندکی بیش از یازده کیلوگرم در سال است.

وی اضافه کرد: اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور ما نصف سرانه مصرف در دنیا است مطلوب نیست و گره این مشکل به دست بانوان ایرانی باز می‌شود، انتظار داریم در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی شود.

رئیس شیلات استان البرز تأکید کرد: همه باید برای اصلاح الگوی تغذیه کشور تلاش کنیم.

برچسب ها: شیلات ، پروتئین ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار