رئیس کانون وکلای کرمانشاه گفت:متاسفانه موازی سازی ها در تصویب آئین نامه ها به نظام قانونگذاری کشور آسیب می زند، هرچند که عمر برنامه سوم توسعه پایان یافته یافته، اما اخیرا دستگاه قضایی دست به تغییراتی در این آئین نامه زده و مجددا آن را تنظیم کرده است.
کد خبر: ۷۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 26 February 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک، روح الله وکیلی امروز(هفتم اسفند) در نشست خبری که به مناسبت هفته وکیل در کانون وکلای استان برگزار شد، افزود: در آیین نامه اجرایی ماده 187 برنامه سوم توسعه قانون گذار به قوه قضائیه اختیار داده بود برای تشکیل موسسات مشاوره حقوقی اقدام کرده که در آن کارشناسان حقوقی جذب و بکارگیری شوند. 

وی خاطر نشان کرد:عدالت قضایی با میزان آگاهی، عزم و خرد جمعی نسبت مستقیمی دارد.

رئیس کانون وکلای کرمانشاه اظهار داشت:از رهگذر قضاوت قاضی و دفاع وکیل با تکیه بر قانون، حق در جامعه احیاء می شود که البته این امر مستلزم دستگاه قضایی و کانون وکلای مستقل در جامعه است. 

 وکیلی تصریح کرد: جدا کردن کانون وکلا از وزارت دادگستری نقطه های عطف در تاریخ ایران بود که پس از اینکه کانون وکلای ایران از وزارت دادگستری جدا و به شکل یک نهاد مستقل درآمد، ساختار حقوقی ایران شکل دیگری به خود گرفت.

به گفته این مسئول،در تغییرات جدیدکه وضع شده قضات بازنشسته می توانند پس از گذشت پنج سال از بازنشستگی، پروانه وکالت دریافت کنند واین مسئله خلاف کیفیت اخذ پروانه وکالت است.

وی گفت:کانون وکلای دادگستری تغییرات و تنظیم چنین آئین نامه ای را زیبنده دستگاه قضایی نمی داند، چرا که کام همکاران ما را در روز وکیل با این آئین نامه تلخ کرده اند واز رئیس قوه قضائیه انتظار داریم دستور توقف اجرای این آئین نامه را بدهد.

رئیس کانون وکلای استان کرمانشاه ابراز داشت: در سال آینده همایش بزرگ اخلاق در امر قضا و وکالت برگزار خواهد شد و سیمنارهای بررسی و تحلیل علمی جلوگیری از خشونت در ارتکاب جرایم نیز انجام می شود.

وی اذعان داشت:وکلای کانون هر روز در زندان مرکزی و بند نسوان(بانوان) در مقام مشاوره حقوقی،تنظیم دادخواست،لایحه،و پیگیری امورات زندانیان از دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه حضور دارند و روزانه به طور مرتب در دادگستری و کانون وکلا برای کسانی که نیازمند و توان مالی ندارند حضور دارد.

وکیلی اشاره نیز به تعداد وکالت های معاضدتی و تسخیری در نیمه دوم سال ۹۶تا امروز نمود و عنوان داشت: که تا کنون به  ۲هزارو ۱۴۲ فقره پرونده رسیدگی شده ودر کمیسیون معاضدت همه وکلای ما که شامل ۶۴۲نفر وکیل و کارآموز وکالت می باشند عضو هستند وهمه آنها به افرادی که تمکن مالی برای گرفتن وکیل ندارند در امور قضایی کمک می کنند و کمیسیون معاضدت هر باراز بین این افراد یک نفر را انتخاب می کند.

رییس کانون وکلا دادگستری استان کرمانشاه افزود: تعداد کارآموزان جدید وکالت را ۶۲نفر است وتا۲۰ اسفند ۹۷ پروانه وکالت کارآموزی آنان صادر خواهد شد ویکی از خدمات این دوره هیئت مدیره به تحصیل کرده های رشته حقوق را بومی گزینی است که از ۶۰ کارآموزی که کمیسیون اخذ پروانه،تصویب کرد ۳۰نفر بومی گزینی شدند.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین خانه مطبوعات و کانون وکلای کرمانشاه منعقد شد.

وحید نیشابور مدیر عامل خانه مطبوعات استان گفت: اگر موارد حقوقی برای هرکدام از اهالی رسانه استان بوجود آید، می توانند به خانه مطبوعات استان مراجعه و معرفی نامه ای دریافت کنند تا وکلای این کانون به صورت رایگان و معاضدتی به آنها ارائه خدمت داشته باشند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار