معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دولت نمی تواند به تنهایی از تحریم ها عبور کند، گفت: آمریکایی ها از هر ابزار و وسیله ای استفاده می کنند تا شرایط بر ایران سخت تر شود.
کد خبر: ۷۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 26 February 2019

 حسین علی امیری در بدو ورود به اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای رییس جمهور تاکید دارند تا اعضای دولت سفر استانی داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات استان ها قرار بگیرند و سیاست های عمومی دولت را در استان ها پیگیری کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در این راستا به صورت هفتگی به استان ها سفر می کنیم و امروز نیز در این راستا به استان خوزستان سفر کردیم تا با خانواده شهدا، مقامات محلی و استانی دیدار و صحبت هایی را انجام دهیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: همچنین امروز بنا است تا چند واحد تولیدی و کارگری را از نزدیک بازدید تا در جریان مشکلات کارگران و مدیران آن ها قرار بگیریم.

امیری عنوان کرد: در اسفندماه هر سال در استان ها جشن استقلال کانون های وکلا به عنوان مهمترین نهادهای صنفی برگزار می شود و امروز در پایان سفر در این جشن در استان خوزستان حضور پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مردم متدین استان خوزستان در طول 40 سال گذشته دینشان را به انقلاب اسلامی و اسلام ادا کرده اند. 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به لایحه پالرمو عنوان کرد: این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است. دولت چهار لایحه را برای تامین مسایل داخلی و مراودات بین المللی با موسسات مالی و بانک های دنیا به مجلس تقدیم کرده است و مجلس آن ها را تصویب کرده است.

امیری ادامه داد: دو لایحه تا کنون نهایی شده اند و دو لایحه همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که یکی از این لوایح، لایحه پالرمو است و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این لایحه را تایید و به تصویب برساند.

وی خاطرنشان کرد: این لوایح از ضروریات ارتباطات بانکی و مالی با دنیا هستند و امیدواریم مورد تایید و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بگیرند.

در ادامه حسینعلی امیری در دیدار با خانواده شهیدان اکبر و علی حیدری در اهواز اظهار کرد: دکتر روحانی تاکید دارند که وقتی اعضای دولت به شهرستان‌ها سفر می‌کنند، با خانواده‌های شهدا دیدار کنند و بر این موضوع تاکید جدی دارند.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا حداقل وظیفه اسلامی، اخلاقی و ملی ما است که باید به آن توجه و آن را اجرایی کنیم.

 معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: امروز اگر در کشور امنیت داریم و در مسیر توسعه و تعالی هستیم، به برکت شهدا و فداکاری‌های آن‌ها است.

امیری بیان کرد: حضرت امام فرموده‌اند که خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

در این ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز حضور داشتند.

 همچنین آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در دیدار با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: افراد غیرمتخصص و غیرکارشناس در خصوص مسائل مختلف اظهارنظر می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد تنش در جامعه می‌شود. افراد متخصص باید امید و اعتماد را در جامعه تقویت کنند.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به سخنرانی‌های رئیس‌جمهور در خصوص عبور از مشکلات، عنوان کرد: موضوع عبور از مشکلات در شرایط فعلی باید برای مردم به‌طور روشن توضیح داده شود. اقدامات دولت باید به گونه‌ای باشد که در مردم، زدگی ایجاد نشود. ناامیدی در مردم و جامعه به دلیل مطرح کردن مسائل غیرفنی است که خطرناک است.

وی افزود: در خصوص سیل اخیر خوزستان افراد مختلفی اظهارنظر کردند، برخی موضوع را کاملاً بر عهده طبیعت و برخی بر عهده مدیرعامل سازمان آب و برق نهادند درصورتی‌که حرف افراد متخصص در این حوزه سند است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید در کنار مبانی سیاسی امیدواری را در مردم تقویت کند. درگذشته مشکلات بزرگ‌تر وجود داشت که همه را پشت سر گذاشتیم و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

حسین‌علی امیری معاون پارلمانی، حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به فشار کاری بالای دولت، اظهار کرد: آمریکا و دیگر دشمنان ایران از هر ابزاری برای سخت‌تر کردن شرایط زندگی در ایران استفاده می‌کنند. وزارت اقتصاد آمریکا که نقش اتاق جنگ اقتصادی را بر عهده دارد، نیروهای خود را افزایش داد و بخش مقابله با ایران را به‌شدت تقویت کرده است.

وی افزود: اتاق جنگ آمریکا به‌طور مستقیم با شرکت‌های مالی و مؤسسات مختلف تماس برقرار می‌کند و درخواست عدم همکاری با ایران را دارد. تا امروز با مقاومت مردم و حمایت روحانیون تلاش‌های دشمن بی‌نتیجه بود و شرایط سخت پشت سر گذاشته شد.

معاون پارلمانی، حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به آینده روشن کشور ایران، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی اکنون نیاز به هماهنگی، همدلی و همراهی مردم و مسؤولان در کنار هم دارد و دولت به تنهایی توانایی عبور از این مشکلات را ندارد و کار برای ایران بدون همراهی مردم مشکل می‌شود. امید و اعتماد مردم به نظام و دولت اهمیت بسیاری دارد اگر در کشور نفاق وجود داشته باشد دشمن از همین نقطه نفوذ می‌کند.

وی گفت: از سال گذشته دشمن تمام توان خود را به کار گرفت و با ایجاد جنگ اقتصادی و روانی علیه ایران در شبکه‌های خارجی قصد جلوگیری از رسیدن ایران به جشن چهل‌سالگی انقلاب را داشت که با حضور پرشکوه مردم ایران به هدف خود نرسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار