رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز:
رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز گفت: بازار خریدوفروش طلا همچنان در رکود است و قیمت‌ها به‌شدت نوسان دارد، از صبح تا بعدازظهر بازار شاهد چندین قیمت متفاوت برای طلا و سکه است.
کد خبر: ۷۱۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 26 February 2019

عبدالرحمان ذهبی رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت انواع کالاها در بازار و به‌ویژه طلا در ماه گذشته مردم رغبتی برای خرید طلا به مناسبت روز زن ندارند. در یک ماه گذشته هر گرم طلا حدود ۱۰۰ هزار تومان و سکه حدود ۸۰۰ هزار تومان گران شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته میزان کمی افزایش قیمت در روزهای آخر سال به دلیل افزایش خریدوفروش در بازار وجود داشت، اما امسال رشد غیرطبیعی قیمت طلا باعث کاهش خریدوفروش شد.

رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز با بیان‌ این‌که بازار طلا وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: بازار خریدوفروش طلا همچنان در رکود است و قیمت‌ها به‌شدت نوسان دارد، از صبح تا بعدازظهر بازار شاهد چندین قیمت متفاوت برای طلا و سکه است. اگرچه انس جهانی طلا شاهد افزایش زیادی نبود، اما نوسان قیمت در بازار طلای ایران بسیار بالا است.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین میزان خریدوفروش طلا در بازار به‌صورت تعویض طلا است. همچنین برخی افراد برای خرید طلای عروسی مراجعه می‌کنند و مانند سال‌های گذشته خرید طلا در بازار رواج ندارد.

ذهبی با اشاره به استقبال مردم از خرید طلای دست‌دوم، اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد بی‌ثباتی در بازار طلا، فروش طلای دست‌دوم توسط برخی از فروشگاه‌‌ها است. طلای دست‌دوم به دلیل نداشتن اجرت ساخت مورد استقبال مردم قرار گرفت و این موضوع موجب خسارت به کسبه می‌شود. در حال حاضر در کشور قانونی برای مقابله با فروش طلای دست‌دوم وجود ندارد.

وی افزود: برخی بنکداران تهران نیز اجرت طلا را به‌صورت درصدی محاسبه می‌کنند که یکی از عوامل افزایش قیمت تمام شده طلا است. درحالی‌که اجرت طلا باید به‌صورت ریالی و ثابت باشد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: نرخ طلا و سکه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار