سرپرست فرمانداری هویزه خبر داد:
سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به وضعیت سیل‌بندهای این شهرستان، گفت: همه سیل‌بندهای مسیر رودخانه نیسان از هویزه تا رفیع وضعیت فرسایشی دارند و با بارندگی احتمال شکسته شدن سیل‌بندها وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 26 February 2019

قاسم موسوی با اشاره به شکسته شدن سیل مومنیه در دو روز گذشته، اظهار کرد: سیل‌بند روستای مؤمنیه 2 روز پیش شکسته شد و موجب جاری شدن سیلاب در مناطق اطراف این روستا شد.

وی افزود: با جاری شدن آب در مناطق اطراف روستای مؤمنیه 1 و 2، به برخی زمین‌های زراعی اطراف و چند منزل خسارت وارد شد.

سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به تخلیه منازل اهالی روستای مؤمنیه 1 و 2، گفت: روز گذشته سیل‌بند مؤمنیه ترمیم شد اما به دلیل اینکه آب در نزدیک منازل جاری است هنوز مردم به منازل بازنگشته‌اند. در تلاش هستیم اطراف منازل را بهسازی کنیم تا مردم این روستا به منازل برگردند.

موسوی گفت: سیل‌بند شط اعمی نیز چند روز پیش شکسته شده بود که عملیات ترمیم آن امروز آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از سیلاب گفت: سیل‌بند 16 نقطه که توسط سازمان آب و برق مشخص شده بود، استحکام‌بخشی شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود 17 سال است که میزان آب رودخانه کرخه در این منطقه تا این حد نرسیده بود. همه سیل‌بندهای مسیر رودخانه نیسان از هویزه تا رفیع وضعیت فرسایشی دارند و با بارندگی احتمال شکسته شدن سیل‌بندها وجود دارد. در تلاش هستیم سیل‌بند نقاط حساسی که مشخص شده‌اند، مستحکم شوند.

وی بیان کرد: تا زمانی که انتهای هورالعظیم بسته باشد و امکان خروج آب از رودخانه نیسان فراهم نشود، کار سخت است. همچنین رودخانه نیسان باید لایروبی شود.

سرپرست فرمانداری هویزه با بیان اینکه در رودخانه نیسان قسمتی از مسیر آب بسته است، گفت: مقرر شده است بخشی از انتهای رودخانه نسیان که بسته است بازگشایی شود تا آب به سمت هورالعظیم هدایت شود. این کار موجب روان‌تر شدن خروج آب خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار