معاون استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: وضعیت صادرات غیر نفتی در مرز بین المللی مهران با توجه به شرایط تحریم ها مطلوب و قابل توجه بوده است.
کد خبر: ۷۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 27 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب درویشی در نشست توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت: تلاش می شود که تا پایان سال رقم صادرات غیر نفتی از طریق مرز بین المللی مهران افزایش قابل توجهی داشته باشیم.

وی افزود: رقم صادرات از ابتدای سال تاکنون به بیش از یک میلیارد دلار رسیده که انتظار داریم افزایش یابد.

معاون استاندار ایلام از صادرکنندگان، تجار و فعالان اقتصادی خواست با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مانع تراشی دشمن برای کاهش صادرات و واردات تلاش کنند برای منافع ملی و عمومی رشد صادرات را افزایش دهیم.

درویشی تاکید کرد: سوداگری بزرگترین ضربه را به اقتصاد می زند و باید در این راستا برای جلوگیری از قاچاق کالا و سوداگری و ضربه زدن به اقتصاد کشور همه متعهد و مسئولانه اقدام کنیم.

وی گفت: ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است و بنیه اقتصادی قوی دارد، در دوران جنگ و سال های ابتدایی انقلاب به خوبی همه مشکلات را پشت سر گذاشتیم اکنون نیز باید با تدبیر باید بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: در برخی نهاده های دامی و‌ کالاهای واسطه ای که کمک به تولید کشور می کند دچار مشکل هستیم که بخش خصوصی باید پای کار بیاید و برای واردات این کالاها اقدام کند.

درویشی تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم فشار اقتصادی به مردم وارد نشود و بتوانیم این شرایط را با سربلندی پشت سر بگذاریم.

وی گفت: زیرساخت های بازارچه های چیلات و چنگوله استان در حال فراهم شدن است و از هر راهکاری برای پای کار آمدن طرف عراقی استفاده می کنیم تا بتوانیم این بازارچه ها را فعال کنیم.

وی به برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی استان اشاره کرد و گفت: این محل باید در شرایطی ویژه نظیر برگزاری نمایشگاه بهاره به کمک بازاریان بیاید تا با کاهش هزینه ها بتوانند اقلام مورد استفاده را با قیمت مناسب تهیه کنند.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: تقویم کمیته نمایشکاهی 20 نمایشگاه هر 2 هفته یکبار در سال 98 برنامه ریزی شده که سعی می شود برگزار شود.

یاراله نصیری افزود: امسال 2 نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی استان شامل نمایشگاه مبلمان و فرش با حضور 250 غرفه برگزار شده که با استقبال خوب مردم استان مواجه شد.

وی تاکید کرد: باید کمک شود که نمایشگاه با تسهیل کردن شرایط در ایام خاص برای کمک به شرایط اقتصادی مردم برپا شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار