مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: کمیته امداد استان در راستای سیاست‌های فقر زدایی از جامعه، نزدیک به 45 هزار زن سرپرست خانوار را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.
کد خبر: ۷۲۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 27 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عزیز سهندی امروز  با بیان اینکه کمیته امداد آذربایجان‌غربی در راستای سیاست‌های حمایتی خود، نزدیک به 45 هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: کمک‌های معیشتی، پرداخت وام ضروری، حمایت از سه هزار خانوار در قالب بیمه بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، امورتحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و اجاره مسکن از جمله اهم برنامه‌های حمایتی این نهاد از زنان سرپرست خانوار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 52 درصد از خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 614 زن سرپرست خانوار با اعتبار 10 میلیارد و 940 میلیون تومان اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: مشاغل خانگی، کارهای خدماتی، قالیبافی، دامداری، کشاورزی و صنایع دستی از مهم‌ترین مشاغل ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار آذربایجان‌غربی است.

سهندی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زنان سرپرست خانوار، یادآور شد:  در 11 ماهه امسال بیش از 11 میلیارد تومان هزینه خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل هزینه‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزبوتراپی، بستری در بیمارستان، تهیه دارو، ارائه تجهیزات پزشکی و ویزیت برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 315 واحد مسکن با هزینه 13 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مددجویان زن سرپرست خانوار استان تامین و واگذار شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری اردوهای زیارتی نیز خاطر نشان کرد: در سیزدهم اسفند ماه امسال  400 نفر از مددجویان زن سرپرست خانوار به سفر زیارتی مشهد مقدس و همچنین چهاردهم اسفندماه امسال 400 مددجوی زن سرپرست خانوار به زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار