دبیر شورای ترافیک خوزستان تاکید کرد:
دبیر شورای ترافیک خوزستان با اشاره به اجرای طرح‌‌ LEZ از سال 98 در اهواز گفت: معاینه فنی خودروها در راستای سلامت فردی و جمعی و حفاظت از محیط زیست الزامی است.
کد خبر: ۷۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 27 February 2019

ایمان هدایت در کارگاه آموزشی مدیران مراکز، کارشناسان، مسئولان ستادهای شهرداری‌ها و اعضای کارگروه استانی معاینه فنی خودروهای سبک استان که امروز با حضور مدرسان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ شهرستان در استان خوزستان دارای مراکز معاینه فنی فعال با ۳۱ خط آمادگی خدمت‌رسانی حداکثری هستند.

وی افزود: همچنین پنج مرکز دیگر در حال طی کردن مراحل اداری و اخذ مجوز لازم برای راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو به تفکیک در شهرستان‌های اهواز، رامشیر و باغملک هستند.

هدایت با بیان اینکه معاینه فنی خودرو به عنوان مجموعه‌ای از قوانین، آزمون‌ها و روش‌های اجرایی با استفاده از تجهیزات خاص است، ادامه داد: مصمم هستیم تعداد مراکز را منطبق بر افق ۱۴۰۱ به تعداد ۳۵ مرکز در استان برسانیم.

دبیر شورای ترافیک خوزستان گفت:‌ خوزستان از نظر تعداد و روند اجرایی طرح در خصوص مراکز معاینه فنی استان در سطح بسیار مطلوبی است. همچنین با الزامی شدن تست هیدرواستاتیک برای مخازن خودروهای دوگانه‌سوز با عمر بالای ۶ سال با همکاری اداره‌کل استاندارد خوزستان، ۱۳ مرکز فعال آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک در استان راه‌اندازی شده است که این آمار نیز رتبه استان را نسبت به استان‌های همجوار بالاتر می‌برد.

وی در پایان تاکید کرد: معاینه فنی در راستای سلامت فردی و جمعی و حفاظت از محیط زیست الزامی است. در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌های محیط زیست قرار است طرح ‌‌ LEZ بر پایه فرایند سامانه اطلاعات وسایل نقلیه به کمک دوربین‌های نظارتی سطح کلان‌شهر‌ها، از سال 98 در اهواز اجرایی شود. این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در تهران اجرا می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

 اخبار خوزستان

برچسب ها: ترافیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار