مهران باباپور دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: واقعیت این است که یک خلاء قانونی در مصوبات شهرداری و شورا وجود دارد. قبل از اینکه قراردادی منعقد شود باید لایحه‌ در شهرداری و شورا بررسی شود و بعد منعقد شود. اگر امروز شورا با این لایحه موافقت نکند بار مالی برای شهرداری ایجاد کرده است و علاوه بر این زمان نیز هدر رفته است.
کد خبر: ۷۲۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 28 February 2019

 شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دو لایحه در صحن شورای شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ در این جلسه لایحه موضوع بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری اهواز به مبلغ 1660 میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین در این جلسه لایحه موضوع ماده 18 در خصوص مناقصه تامین 308 نفر نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری اهواز تصویب شد. 

محمدرضا ایزدی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: محمدرضا ایزدی دیگر عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور با اشاره به خبر استعفای آیت‌الله جزایری از امامت جمعه شهر اهواز، اظهار کرد: آیت‌الله جزایری بیش از ۵۰ سال خود را وقف انقلاب اسلامی و مردم کرد. طی ۴ دهه انقلاب، شرایط سخت و فراز و نشیب‌های اهواز بر اساس تکلیف کاملاً مدبرانه موانع را از راه برداشت. نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نقش مهمی در از بین بردن تفرقه‌اندازی دشمن، اتحاد خوبی را ایجاد کرد.

وی افزود: تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین، حوزه علمیه امام خمینی(ره)، شبکه جهانی الاهواز و ایجاد اتحاد بین اقوام خوزستان از مهم‌ترین اقدامات آیت‌الله جزایری در خوزستان است. از آیت‌الله جزایری درخواست داریم نقش پدری را در کسوت نمایندگی ولی‌فقیه که یادگار رهبر کبیر انقلاب است را همچون گذشته ادامه دهد.

در ادامه محمدهادی قنوات در خصوص لایحه مناقصه تأمین 308 نفر نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری اهواز، اظهار کرد: برای تصویب چنین منقصاتی باید لیست بیمه و حقوق مشخص شود تا حقوق و مزایای پرسنل را بر اساس قانون کار کنترل کنیم.

وی افزود: شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی در بحث پرداخت مطالبات همکاری خوبی نمی‌کنند. اکنون دقیقه 90 مناقصه‌ها را به صحن شورا می‌آورند تا بگویند اگر تصویب نشود لیست بیمه رد نمی‌شود یا موارد دیگر. نسبت به همه مناقصات ایراد دارم. پیمانکاران و دیگران در آینده دچار مشکل می‌شوند. همه آیتم‌ها در مناقصات مشخص شده‌اند اما از نظر عمل مشکل داریم. لیست بیمه و حقوق باید با هم مطابقت داشته باشند. 

قنوات ادامه داد: بحث چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور یکی از موضوعاتی است که گریبان‌گیر کارگران شده و دیده نشده است و هنوز مشخص نیست چه کسی باید آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: باید بازنگری اساسی در مناقصات شود در غیر این صورت تایید ما در اجرائیات، حراست، خدمات و فضای سبز اتفاق نمی‌افتد. همچنین باید در خصوص مطالبات پرسنلی شفاف‌سازی شود. اکنون برخی پرسنل اجرائیات عنوان می‌کنند که ماهیانه یک میلیون و 700 هزار تومان دریافت می‌کنند. چه کسی بر این موضوع‌ نظارت می‌کند؟ باید مطالبات پرسنل به صورت قانونی داده شود. تاکنون صورت وضعیتی به ما ارائه نشده است تا مطابق لیست، بیمه و حقوق را ببینیم.

سید ناصر موسوی نژاد با اشاره به ایرادات وارده به پیمانکار نیروی انسانی حراست شهرداری اهواز، اظهار کرد: کارمندان بخش حراست نسبت به عدم تطابق لیست حقوق و لیست بیمه معترض هستند قبل از عقد هر قراردادی، اطلاعات آن را در اختیار شورا قرار دهند در حال حاضر قراردادها به‌صورت یک‌طرفه و به نفع کارفرما است.

وی افزود: درحالی‌که کارگر ۲ میلیون حقوق می‌گیرد، برای بیمه یک میلیون تومان رد می‌شود نیروی کار در زمان تصفیه‌حساب با مشکل برخورد می‌کند و متضرر می‌شود.

عضو شورای شهر با اشاره به پاسخگو نبودن شهرداری، عنوان کرد: وقتی در بخش حراست شفافیت وجود نداشته باشد، از بخش‌های دیگر شهرداری انتظاری نباید داشته باشیم شهرداری به کارگران ظلم کرد و پیمانکاران قبلی هم حق کارگران را پرداخت نکردند.

وی گفت: شهرداری پاسخگو شورای شهر نیست شفافیت در هیچ کجای کار شهرداری نیست ۲ ماه پیش برای دریافت لیست بیمه و دریافتی به شهرداری نامه ارسال شد ولی تاکنون هیچ پاسخی ارسال نشد.

موسوی نژاد با انتقاد از عملکرد شهردار اهواز اظهار کرد: ۶۰۰ نیروی کار را از خدمات شهرداری به بخش‌های دیگر منتقل شد و انتظار تمیزی در سطح شهر را دارید. اگر انتظار تمیزی دارید، نیروهای خدمات شهری برگردانده شوند. این نیروها درحالی‌که باید ۳ میلیون حقوق بگیرند به دلیل جابجایی نیروی حجمی محسوب می‌شوند و  زیر ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

در ادامه مهران باباپور دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: واقعیت این است که یک خلاء قانونی در مصوبات شهرداری و شورا وجود دارد. قبل از اینکه قراردادی منعقد شود باید لایحه‌ در شهرداری و شورا بررسی شود و بعد منعقد شود. اگر امروز شورا با این لایحه موافقت نکند بار مالی برای شهرداری ایجاد کرده است و علاوه بر این زمان نیز هدر رفته است.

وی گفت: اهرم‌هایی فشاری وجود دارد دارد و گاهی نظارت عالیه مجبور به تمکین است یعنی خودش اعتقاد به عدم انجام کار دارد اما شرایط و بستر به گونه‌ای است که با علم به اینکه حق با ناظر مقیم است اما به دلیل اهرم‌های فشار مجبور می‌شوند امتیاز مثبتی بدهند. همچنین تأخیر در تحویل اسناد توسط پیمانکاران در این زمینه تأثیرگذار است.

در ادامه محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: اینکه چه روشی برای اعمال نظارت به کار می‌بریم بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در آیین‌نامه شورای اهواز بخشی داریم که عنوان شده رئیس کمیسون شورا می‌تواند برای دریافت توضیحات مکاتبه داشته باشد اما در آیین‌نامه مصوبه هیات وزیران که موجب لغو همه مصوبه‌های قبلی شده آمده است که رئیس شورا اختیار دارد خواسته‌های اعضای شورا را پیگیری کند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی داریم و در هر جایی ابهام وجود دارد می‌توانیم از این کمیسیون اقدام کنیم. هر اطلاعاتی که مورد نیاز این کمیسیون است شهرداری ملزم است در اختیار اعضای آن قرار دهد و اگر اشکالی در کار وجود دارد به دلیل این است که ما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

در ادامه عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: سال گذشته به دلیل شیطنت شهرداری و ارائه بسیاری از مناقصه‌ها در دقیقه 90 ما مجبور به تصویب این مناقصات می‌شدیم.

وی افزود: از این به بعد باید لیست بیمه با لیست حقوق ممهور به مهر بانک و بیمه و با ارائه گواهی کارکرد ارائه شوند.

در ادامه محسن موسوی‌زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: اینکه شهرداری اهواز 480 نفر نیروی حراست نیاز دارد باید در کمیسیون بررسی شود. اکنون حراست 308 نیرو دارد که تعدادی بازنشسته هستند. همچنین 72 نفر از بخش خدماتی در بخش حراست کار می‌کنند و اگر بخواهیم نیروی حراست را جایگزین افراد بازنشسته کنیم این افراد را در اولویت قرار می‌دهیم.

 

 اخبار خوزستان


وی گفت: ده‌ها نفر به اسم فضای سبز یا موارد دیگر کار می‌کنند و اگر می‌خواهیم همه را پالایش کنیم باید همه آنها را به فضای سبز برگردانیم. مقصر این سیستم شهرداری، شهردار فعلی یا قبلی نیست و سفارشات ما موجب این کار شده است.

برچسب ها: شورای شهر اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار