استاندار مازندران بار دیگر به دستگاه های اجرایی برای ورود جدی به سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: موانع سرمایه گذاری، یکی از دلایل عقب افتادگی است و مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کد خبر: ۷۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 28 February 2019

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان با بیان اینکه در سرمایه گذاری باید به سمت پروژه های مقیاس بزرگ حرکت کنیم، افزود: توسعه سرمایه گذاری یکی از اولویت های جدی استان است و برای تسهیل گری و کاهش و رفع موانع سرمایه گذاری همه دستگاه ها و نهادها باید به صورت جدی و مدیریت شده ورود کنند.
وی با اشاره به این که تاکنون سرمایه گذاری خارجی در استان بدرستی اجرا نشده است و نمی توان با نگاه روزمره، سرمایه گذاری خارجی را توسعه داد، تاکید کرد: موانع سرمایه گذاری، یکی از دلایل عقب افتادگی در بخش های مختلف است که گریبان اقتصاد استان را گرفه است.
مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که مبنای بخشی از موانع سرمایه گذاری در استان، فرهنگی است، یادآور شد: عدم باور و عزم همگانی، بوروکراسی اداری و واگرایی و عدم وجود منافع مشترک در استان از موانع اجتماعی، اداری و سیاسی توسعه سرمایه گذاری به شمار می رود.
وی جلب و جذب سرمایه گذاری را از مهم ترین راه و اصول توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: در سرمایه گذاری باید به سمت پروژه های مقیاس بزرگ حرکت کنیم.
حسین زادگان با تاکید بر این که در حوزه سرمایه گذاری داخلی، باید ظرفیت های موجود، حفظ و تقویت شوند و توسعه یابند، افزود: باید آنچه که در این حوزه موجود است را برجسته کنیم، از افراد اهل برای سرمایه گذاری در بخش های دارای مزیت دعوت نماییم و سرمایه گذاران موفق مازنی فعال در استان های دیگر را برای سرمایه گذاری در استان جلب، جذب و حمایت کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به این که در برخی از فرصت های مهم و دارای مزیت سرمایه گذاری ورود نکرده ایم، عنوان کرد: باید با بهره گیری از توان سرمایه گذاران مازندرانی داخل کشور به سرمایه گذاری های جدید ورود کنیم.
حسین زادگان توسعه سرمایه گذاری خارجی را علیرغم محدودیت های موجود از برنامه های استان برشمرد و گفت: از فرصت ایرانیان خارج از کشور به شکل های مختلف در جهت توسعه سرمایه گذاری باید بهره گیری شود و به کشورهای آسیای میانه نگاه جدی تری باید بیندازیم.
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از سرمایه گذار اهل و فعال باید با همه توان پشتیبانی کرد، بیان داشت: فرمانداران و دستگاه های ذی مدخل با ورود به هنگام به مسایل؛ موانع پیش روی سرمایه گذاری را رفع نمایند.
حسین زادگان با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی در حوزه سرمایه گذاری از چهره های جوان علمی، افراد صاحب نظر و دارای ایده بهره گیری کنند، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی برنامه اجرایی و عملیاتی و برنامه سال 98 خود را در حوزه سرمایه گذاری تدوین و ارایه نمایند.
استاندار مازندران با بیان این که همه دستگاه های مرتبط در خصوص سرمایه گذاری مکلف اند و یکی از وجوه و ملاک و معیار توفیق مدیران، جلب سرمایه گذاری است، افزود: دستگاه های مرتبط با کمک مرکز خدمات سرمایه گذاری به این امر مهم ورود کنند.
در این جلسه با حضور استاندار مازندارن برخی موانع چند شرکت سرمایه گذار داخلی و خارجی مطرح و تصمیمات لازم برای رفع موانع یاد شده اتخاذ گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار