ئیس شورای آموزش‌وپرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صرفه‌جویی انرژی در مدارس شد و بیان داشت: از زمانی که پول قبض آب و برق و گاز از مدارس گرفته نمی‌شود، مصرف به‌شدت بالا رفته که انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش بر این مسئله نظارت دقیق به عمل آورد.
کد خبر: ۷۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: عنایت‌الله رحیمی در یکصد و سی‌امین نشست شورای آموزش‌وپرورش با اشاره به نیاز نسل جوان به نشاط و سرزندگی بیشتر اظهار داشت: گاهی لازم است از کلیشه‌ها و کارهای تکراری پرهیز کرد و در مدارس ما اتفاقات خوب غیرتکراری در چهارچوب قانون روی دهد تا شاهد افزایش نشاط و امیدواری بیشتر در مراکز آموزشی باشیم.

رئیس شورای عالی آموزش‌وپرورش فارس افزود: برخی تغییر رویه‌ها در مدارس به ایجاد نشاط و شادمانی بیشتر کمک و انگیزه و امید را در دانش‌آموز و معلم بیشتر می‌کند لذا در چهارچوب قانون و با خلاقیت می‌توان این تغییرها را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش‌وپرورش باید در جهت کیفی سازی مدارس و آموزش، عملیاتی و اجرایی شود، بیان داشت: صرف برگزاری «جلسه برای جلسه» ما را به هدف نخواهد رساند و هیچ ارزشی ندارد؛ بنابراین مصوبات این نشست‌ها باید عملیاتی شده و حتی یک جلسه به این قضیه اختصاص یابد.

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به بحث ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان نیز گفت: از نوروز باید حداکثر استفاده را کرد و با توجه به امکانات مناسب آموزش‌وپرورش فارس، انتظار می‌رود تا هماهنگی‌های لازم برای خدمت به مسافران به نحو مطلوب انجام شود تا میهمانان جهت اسکان در مدارس، دچار سردرگمی نشوند.

استاندار فارس همچنین با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز گفت: زمین مناسب برای ساخت خوابگاه دانشجویی فراهم‌شده و مسؤولان این دانشگاه باید پیگیر عملیاتی شدن پروژه باشند؛ ضمن اینکه برای حل سایر مشکلات نیاز به یک برنامه مدون است.

رحیمی خواستار پایین آمدن اجاره‌بهای خوابگاه دانشجویی فرهنگیان شد و افزود: نرخ فعلی اجاره‌بها بالا است و باید بهای آن کاهش یابد و تسهیلات موردنظر نیز اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار معرفی مکان‌ها و امکاناتی شد که در آموزش‌وپرورش ایجاد ارزش‌افزوده می‌کند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صرفه‌جویی انرژی در مدارس شد و بیان داشت: از زمانی که پول قبض آب و برق و گاز از مدارس گرفته نمی‌شود، مصرف به‌شدت بالا رفته که انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش بر این مسئله نظارت دقیق به عمل آورد.

استاندار فارس با توجه به دستور نشست امروز مبنی جذب کودکان لازم التعلیم نیز گفت: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در این خصوص فرهنگ‌سازی کند و سایر نهادها همچون کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری و... نیز از امکانات خود در این خصوص، آموزش‌وپرورش را یاری دهند.

رحیمی در مورد دستور دیگر نشست امروز یعنی مشکلات آموزش‌وپرورش عشایر نیز گفت: آموزش‌وپرورش عشایر، گذشته پرفرازونشیب و پرافتخاری دارد اما امروز متأسفانه با کاهش انگیزه در این عرصه مواجه هستیم که باید با یک کار تحقیقاتی عالمانه، علت این موضوع آسیب‌شناسی شود.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: پیش‌ازاین در آموزش‌وپرورش معلم و دانش‌آموز انگیزه‌های بسیاری داشتند اما امروز کمی این انگیزه‌ها مخدوش شده که باید به فکر چاره بود.

وی در موردبازسازی مدرسه عشایری (شهید بهشتی) نیز گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، روند ساخت خوابگاه این مدرسه و نصب تجهیزات لازم را تسریع کند.

استاندار فارس همچنین مجدداً خواستار اجرایی شدن مصوبات نشست شورای آموزش‌وپرورش شد و افزود: هزینه‌های بسیاری از جیب مردم و دولت برای برگزاری این نشست‌ها انجام می‌شود و اگر خروجی نداشته باشد، تشکیل جلسات قطعاً بی‌فایده خواهد بود.

رحیمی یادآور شد: ضروری است دبیر شورای آموزش‌وپرورش، مصوبات جلسات را به‌دقت رصد کرده و آنچه محقق شده است را نشان دهد و حتی نشستی اختصاصی برای مصوبات محقق شده برگزار شود.

به گزارش فارس، تهیه پیوست فرهنگی در ستاد اسکان نوروزی، تأمین هزینه خوابگاه فرهنگیان، مکاتبه با مدارس جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش انگیزه تحصیل در عشایر با سازوکار پژوهشی، پی گیری مصوبات سفر سال 94 ریاست جمهوری به فارس، ازجمله مصوبات یک‌صد و سی‌امین نشست شورای آموزش‌وپرورش در استان فارس بود که از سوی علی عسکر نجفی دبیر شورای آموزش‌وپرورش فارس اعلام شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار