سرپرست فرمانداری خرمشهر تأکید کرد:
سرپرست فرمانداری خرمشهر از ناتمام ماندن یکی از پروژه‌های مسیرهای مواصلاتی خرمشهر به‌عنوان عامل خطرساز یاد کرد و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را وعده داد.
کد خبر: ۷۲۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 01 March 2019

کوروش مودت عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان به وجود ۱۱۱ پروژه ناتمام در خرمشهر اشاره و اظهار کرد: بحث پیگیری پروژه‌های عمرانی در خرمشهر بحثی جدی است و ۱۱۱ پروژه ناتمام در این شهرستان وجود دارد که باید اجرایی شود.

وی از چهار بانده نبودن جاده‌های خرمشهر به‌عنوان یک نقطه‌ ضعف و عامل خطرناک منجر به مرگ در این شهرستان یاد کرد و گفت: هیچ‌کدام از جاده‌های خرمشهر چهار بانده نشده است و این شرایط که راه‌های ورودی و خروجی شهرستان دو طرفه نیست هرساله به تلفات انسانی می‌انجامد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه از تصویب طرح چهار بانده کردن جاده خرمشهر اهواز خبر داد و اظهار کرد: با تقاضا و تفاهم‌ نامه چهار باندِ کردن جاده خرمشهر موافقت شده و اجرایی شدن این پروژه باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

مودت در ادامه از نابسامانی مسیر منتهی به حفار شرقی خرمشهر به‌عنوان دیگر عامل خطرآفرین در این شهرستان یاد کرد و گفت: در مسیر حفار شرقی و پل یادگار امام روزانه حدود ۱۰۰ خودروی سنگین از میان منطقه مسکونی تردد می‌کنند که عاملی خطرناک محسوب می‌شود.

وی افزود: مسیر اصلی تعیین‌شده برای گذر این خودروهای سنگین سه کیلومتر است که زیرسازی نیز شده و تنها احتیاج به آسفالت دارد و می‌باید در اولویت پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی و راهداری قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه فعال شدن کمیسیون توسعه و سرمایه‌گذاری و پنجره واحد در خرمشهر را خواستار شد و افزود: توسعه نیازمند سرمایه‌گذاری است و نباید با دشوار و طولانی کردن روند سرمایه‌گذاری، باعث خستگی و دل‌زدگی سرمایه‌گذار شد.

وی بر لزوم رونق بخشی به مرز شلمچه نیز تأکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم کرد که پایانه شلمچه شرایط اقتصادی خوبی داشته باشد که در شرایط فعلی طرف عراقی گلایه‌هایی دارد که این مشکلات کوچک قابل‌رفع است.

مودت، بیمه گردشگران عراقی در هنگام ورود را اختیاری اعلام و اظهار کرد: در پایانه شلمچه حق دریافت بیمه اجباری وجود ندارد. بیمه شدن گردشگران امری خوب اما اختیاری است و در صورت عدم تمایل مسافر عراقی نباید وی را وادار به بیمه شدن کرد.

ممیزی املاک دیگر موردی بود که از سوی سرپرست فرمانداری خرمشهر به‌عنوان راهکار توسعه شهری مطرح شد.

وی در این رابطه توضیح داد: ازجمله اولویت‌های شهر و روستا دست یافتن به منابع درآمدی پایدار است و با ممیزی املاک می‌توان منابع پایدار که ثروتی اندوخته است را به دست آورد.

وی بر لزوم تکریم مردم و ارتباط مستقیم مدیران اجرایی و مردم برای تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود خدمات به مردم بیشتر و ارتباط مسئولان با مردم بهتر و میز خدمت در ادارات مختلف راه‌اندازی شود تا به راهنمایی و تسهیل امر ارباب‌رجوع بیانجامد.

ساماندهی هرچه سریع‌تر دست‌فروشان، راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصادی، اجرای سیفون برای تخلیه زهاب‌های نیشکر در خرمشهر، تشکیل و ورود سمن‌ها برای رفع مشکل سگ‌های ولگرد، تشکیل کمیته پیگیری مطالبات دستگاه‌های اجرایی از دیگر مواردی است که مودت در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر به‌عنوان رئیس این جلسه مطرح کرد.

 

منبع: مهر

 

 اخبار خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار