کاندیدای اتاق بازرگانی در نشست رسانه ای ائتلاف بزرگ تشکل ها و کار افرینان اقتصاد ملی مطرح کرد
در شرایط تحریمی حال حاضر کشور سیاست نیز باید به خدمت اقتصاد درآید. شاهد این موضوع اینکه طی روزهای جاری استعفای دکتر ظریف بود که باعث شد بازارهای مالی بالاخص بورس دستخوش تغییرات زیادی شود. ما باید از ظرفیت سیاسی خود در عراق، سوریه، قطر و یمن چنین استفاده‌هایی کنیم که موجبات بزرگ شدن کیک اقتصادی کشورمان فراهم شود.
کد خبر: ۷۲۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 01 March 2019

 			 				 					نقش مشورتی اتاق‌های‌بازرگانی، تصمیم‌سازی می‌شود

کاندیدای حضور در اتاق بازرگانی و مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی بسپار گستر آریا گفت: عملکرد مثبت اعضای اتاق های بازرگانی می تواند نقش مشورتی این اتاق در شورای گفتگو را به نقش تصمیم سازی تغییر دهد.

مهدی نجار دیسفانی در پاسخ به این سوال که برنامه نامزدهای اتاق بازرگانی در شرایط کنونی اقتصاد چیست، با بیان این مطلب که افراد کاندید برای حضور در اتاق بازرگانی، قطعا ظرفیت‌هایی در خود دیده اند و قائل به این مسئله هستند که فرصت ظهور و بروز نخبگان اقتصادی در بخش خصوصی وجود دارد، گفت: با توجه به ظرفیت قانونی که در حال حاضر در شورای گفتگو وجود دارد و نقش مشورتی که در قانون برای اتاق پیش بینی شده‌، عملکرد مثبت اعضای اتاق می‌تواند این نقش مشورتی را با چانه‌زنی، شبکه‌سازی و تقویت بدنه‌ی کارشناسی، به نظام تصمیم‌سازی و راهبری اقتصاد کشور ارتقاء دهد.

وی با اشاره به حجم بالای مصوبات و قوانین در سال جاری که بخش زیادی از انها ناشی از تصمیم های غیرکارشناسی بوده که در دولت و سایر ارکان حاکمیتی کشور اتخاذ می‌شود، افزود: با تقویت بدنه کارشناسی از طریق مطالعات استراتژیک (علاوه بر مطالعات اقتصادی) می‌توانیم برای اعضای اتاق حق وتوی اقتصادی قائل شویم.
وی ادامه داد: به طور مثال در مورد بخشنامه‌های اشتباه اگر هزار نفر از اعضای اتاق طوماری را امضاء کنند، با اعلام وصول از طریق رئیس اتاق می توانیم این طومار را به مجلس یا نهادهای دیگر منتقل کنیم تا به سرعت از اخذ تصمیم های اشتباه ممانعت بعمل اید.

وی با بیان این مطلب که نباید نگاهمان را صرفا به داخل معطوف کنیم، تاکید کرد: در اقتصاد کشور علاوه بر درون‌زایی باید برون‌نگری هم داشته باشیم و مراودات بین المللی‌ خود را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: یکی از راهکارها توسعه‌ی گردشگری و جبران سیاستهایی کینه توزانه علیه کشور این است که گردشگران را به سفیران و رایزنان بازرگانی کشور خود تبدیل کنیم.

این دانش آموخته دانشگاه تهران و امیرکبیر با بیان اینکه جریان سازی فرهنگی برای کار آفرینی و خلق ثروت در اتاق در این سالها کمتر مورد توجه قرار گرفته، ادامه داد: این جریان سازی فرهنگی یکی از وظایف اتاق ها بوده که می‌تواند با تعامل با مدارس و دانشگاهها در آن نقش آفرینی کند.

دبیر انجمن جوانان کارافرین استان تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: در شرایط تحریمی حال حاضر کشور سیاست نیز باید به خدمت اقتصاد درآید. شاهد این موضوع اینکه طی روزهای جاری استعفای دکتر ظریف بود که باعث شد بازارهای مالی بالاخص بورس دستخوش تغییرات زیادی شود. ما باید از ظرفیت سیاسی خود در عراق، سوریه، قطر و یمن چنین استفاده‌هایی کنیم که موجبات بزرگ شدن کیک اقتصادی کشورمان فراهم شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار