کد خبر: ۷۲۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 01 March 2019

قوانین دست و پا گیر مانع از تولید و صادرات شده است

صادق اهوازیان کاندیدای نهمین دوره اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مشکلات و موانع بهبود فضای کسب و کار در کشور و استان خوزستان گفت: چالش ها و مشکلاتی نظیر نوسانات اخیر نرخ ارز ، تحریم های بین المللی و مشکلات گمرک و عدم اصلاح قوانین دست و پاگیر تجارت مانع بهبود فضای کسب و کار شده است.

عضو اتاق بازرگانی اهواز  گفت: قوانین دست و پاگیر و صدور بخشنامه‌های زائد مانعی در مسیر تولید و صادرات در سطح ملی و استانی شده است.

این کارآفرین برتر استان خوزستان اظهار کرد: عده‌ای قبل از شروع تحریم‌ها با جنگ روانی سعی کردند فضای نامناسبی را برای تولیدکنندگان و تجار ما فراهم کنند که در این بین ابلاغ بخشنامه‌های شبانه، افزایش قیمت ارز، مصوبات عجولانه و به ضرر فعالان بخش خصوصی و مشکلاتی که در مسیر ترخیص کالا و مواد اولیه به وجود آمد عمدتا از سوی دولتی‌ها دامنه مشکلات فعالان بخش خصوصی را افزایش داد.

اهوازیان با انتقاد از اقدامات نسنجیده و صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر در ممانعت از روان‌سازی کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان خاطرنشان کرد: دولت باید در این جنگ اقتصادی تمام عیار از تصمیمات خلق‌الساعه پرهیز کرده و زمینه همراهی و همسویی با فعالان بخش خصوصی را فراهم کند.

این کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اهواز ضرورت اصلاح قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات را یادآور شد و بیان کرد: بالاترین رقم صادراتی استان به کشور عراق و افغانستان است که در این شرایط باید به سمتی حرکت کنیم تا تنوع بازار و محصولات صادراتی را در استان انجام دهیم.

اهوازیان با نامناسب ارزیابی کردن میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه رونق تولید در استان خوزستان گفت: متاسفانه بانک های استان در این شرایط با تولیدکنندگان و کارآفرینان در ارائه تسهیلات ارزان قیمت همراهی نمی کنند. بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای مانند نداشتن سرمایه در گردش و عدم نقدینگی مواجه هستند.

اهوازیان یان بیان کرد: ما در زمان تحریم با ثبات بیشتر و همچنین آشنایی با روش‌های دور زدن تحریم‌ها و عرضه محصولات متنوع به بازارهای بین‌المللی می‌توانیم در این شرایط موفق عمل کنیم.

این فعال اقتصادی بیان کرد: باید ساز و کارهای دور زدن تحریم ها و جایگزین کردن راهکارهای نوین را بررسی و اجرایی کرد. به نظر می رسد مشکلات داخلی بیش از تحریم ها و فشارهای بین المللی اقتصاد ایران را با چالش جدی مواجه کرده است. باید چرخه بروکراتیک وزارت صمت را به نفع صنعتگران و تولید کنندگان به حرکت درآورد.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مشکل دپوی مواد اولیه تولیدکنندگان و ماشین الات در مبادی ورودی گمرکات در کشور گفت: باید در این خصوص هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود و مجوز ترخیص مواد اولیه و ماشین آلات از مبادی ورودی صادر شود. در چنین شرایطی می توان به فعالیت دوباره واحدهای تولیدی امیدوار بود.

این فعال اقتصادی بیان داشت: به نظر می رسد برای برون رفت ازمشکلات اقتصادی اخیر ، باید از فعالان اقتصادی برای طرح مشکلات خود در کمیسیون های اتاق بازرگانی ایران دعوت کرد.همچنین وزرات صمت برگزاری جلسات ستاد تسهیل با دستور کار بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مشکل دار را در دستور کار خود قرار دهد.

اهوازیان بیان داشت: باید با احصای موانع پیش رو فضای کسب و کار و با استفاده از نظرات متخصصان اقتصادی برای برون رفت از شرایط رکود چاره اندیشی کرد. اتاق بازرگانی جای شعبده بازی نیست. به جای پاک کردن صورت مساله آن را حل کنید

 

 اخبار خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار