استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی و مطالعه شرایط محیط زیست استان را به تدریج به شرایط اولیه باز گردانیم، گفت: شرایط تالاب هورالعظیم بسیار خوب است و بیش از 90 درصد از آن را آب فرا گرفته است.
کد خبر: ۷۲۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 02 March 2019

غلامرضا شریعتی جمعه 10 اسفندماه در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم که باهدف مدیریت گردش آب در این تالاب انجام گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به همراه فرماندهی لشکر 92 زرهی، جانشین مرزبانی استان، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاون شرکت توسعه و مهندسی نفت از دایک مرزی و شرایط تالاب هورالعظیم بازدید کردیم.

وی افزود: خوشبختانه شرایط تالاب هورالعظیم بسیار خوب است و موج‌های خروشان این تالاب ما را به یاد موج‌های خلیج فارس و دریای عمان می‌اندازد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به بهبود شرایط تالاب هورالعظیم، باید هماهنگی‌هایی انجام بگیرد تا عوارض احتمالی در رابطه با بارش‌ها و سیلاب‌های احتمالی بعدی به ویژه در فروردین و اردیبشهت ماه سال آینده را به حداقل برسانیم.

شریعتی ادامه داد: در این زمینه مردم این مناطق باید همکاری لازم را داشته باشند و منافع عمومی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در راستای کاهش خسارات احتمالی تصمیماتی از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی گرفته شده که باید اجرایی شوند و کارها نیز به خوبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است مساله مدیریت شود و به نحوی عمل شود که در صورت بارش باران شاهد مشکلی برای مردم این مناطق نباشیم. باران رحمت الهی است و خوشبختانه این نزولات آسمانی را امسال به وفور در استان خوزستان و کشور شاهد بودیم.

شریعتی ادامه داد: باید تلاش شود از بارندگی‌های استان استفاده شود و از این نزولات آسمانی برای کشت‌های تابستانه بهره‌مند شویم و همچنین شاهد حداقل خسارت و عارضه برای استان باشیم. همه دستگاه‌ها در تلاش هستند که چنین شرایطی در خوزستان رقم بخورد و شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی و مطالعه شرایط محیط زیست استان را به تدریج به شرایط اولیه بازگردانیم، گفت: با حرکت دسته جمعی و همراهی همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان امیدواریم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: شرایط تالاب هورالعظیم بسیار خوب است و تقریبا مانند گذشته شده و بیش از 90 درصد از آن را آب فرا گرفته است. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا 10 درصد باقی مانده تالاب را نیز آب فرا بگیرد و مردم بتوانند در آن منطقه از تلاب بهره‌مند شوند و استفاده بهینه و مناسبی از آن داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

 

 اخبار خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار