کد خبر: ۷۲۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 02 March 2019

تابناک / معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست که امروز از این مسئولیت، کنار گذاشته شد، گفت: قرار نیست برای محیط زیست فقط در سازمان محیط زیست کار کنیم بلکه در هر جایی می‌شود این خدمت را انجام داد.

 

پروین فرشچی که با صدور حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، جایگاه مدیریتی خود را به «احمدرضا لاهیجان زاده» داده است، درباره علت برکناری اش از مسئولیت معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار علمی ایرنا گفت: علت را نمی دانم، باید دلیل این کار را از خود رئیس سازمان جویا شوید.
وی اظهار داشت: از حدود یک ماه و نیم قبل، زمزمه های برکناری من به گوش می رسید اما جدی نگرفتم، من نه دلیلش را می دانم و نه رئیس سازمان را دیده ام تا علت را بپرسم فقط حکم را به دستم دادند.
فرشچی ادامه داد: البته در این مدت، شرایط تا حدودی سخت تر شده بود و احساس می کردم که رئیس سازمان با ادامه فعالیت من در این سمت رضایت ندارد و زمزمه های برکناری من بیشتر شنیده می شد.
وی درباره فرد جایگزین خود گفت: آقای لاهیجان زاده به واسطه مدیرکلی حفاظت محیط زیست خوزستان که یک استان ساحلی است، تجربه خوبی در زمینه دریا دارد و از همکاران قدیمی ماست.
فرشچی درباره برخی شایعات مبنی براینکه یکی از دلایل برکناری، مخالفت او با طرح انتقال آب خزر به سمنان بوده است نیز گفت: نمی دانم، اما بعید می دانم.
به گزارش ایرنا، «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز با صدور حکمی، احمدرضا لاهیجان زاده را به عنوان سرپرست معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.
پروین فرشچی، بیست و دوم دی ماه 1392 به عنوان معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد و پیش از آن نیز در سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان رئیس برنامه منطقه ای محیط زیست دریایی خزر با عنوان CEP مشغول به کار بود.
این بانوی متولد 1339 در شهر تهران، تحصیلات کارشناسی تا دکتری خود را در کشور هندوستان گذرانده و از رساله دکتری خود با عنوان «مشکلات آلودگی نفتی در اقیانوس هند و اثراتش بر موجودات دریایی» دفاع کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار