با حضور مسئولان کشوری و استانی؛
همایش آموزشی قوانین مرتبط با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات ستاد نظارت گمرکات خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 02 March 2019

همایش آموزشی قوانین مرتبط با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان پیش از ظهر امروز شنبه با حضور عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و خدمات سازمان تعزیرات حکومتی، حمیدرضا منصوری مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تعزیرات حکومتی، رضا سعیدی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان، علی قبادی معاون امور گمرکی، ستاد نظارت گمرکات خوزستان، سید رضا حسام مدیر اموال تملیکی خوزستان و دیگر اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق خوزستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برطرف کردن تفاوت های نگرش (هرچند اندک) و برداشت ها از قانون و بخشنامه های صادره از جمله اهداف برگزاری این همایش هستند.

حمیدرضا منصوری در ادامه تأکید کرد: هدف اصلی همایش نیز هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی، نهادهای رسیدگی کننده، کاشف و ضابطین در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی در خصوص تأثیرات این دوره آموزشی گفت: برگزاری این همایش برای همکاران قضائی موجب ارتقاء سطح کیفیت آراء صادره می شود. همچنین در رسیدگی هرچه بهتر و سریعتر به پرونده ها و استفاده از قوانین و دستورالعمل های مرتبط مؤثر است و در نهایت سرعت و دقت در رسیدگی، صحت و متقن بودن آراء هدف اصلی از آموزش است.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی در صدور آراء در شعب در تهیه گزارش از سوی مرجع کاشف و ضابطین است، بنابراین برگزاری این همایش آموزشی در تنظیم هرچه دقیق تر گزارشات برای همکاران غیر قضائی مؤثر و در نهایت کمک خوبی به صدور رأی در مراجع قضائی خواهد بود.

منصوری در پایان خبر داد: این همایش آموزشی تاکنون در ۱۱ استان از جمله سمنان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، هرمزگان و بوشهر برگزار شده و برای مابقی استان ها نیز در سال آینده برگزار خواهد شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار