استاندار خوزستان با درخواست از مدیریت کلان کشور برای توجه بیشتر به این موضوع گفت: کم توجهی به توسعه شبکه ریلی در سال های گذشته مانع پیشرفت کشور بوده و اجرای اینگونه پروژه ها علاوه بر اینکه برگشت سرمایه را به همراه دارد می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 03 March 2019

غلامرضا شریعتی روز شنبه در جمع خبرنگاران اجرای پروژه های ریلی در خوزستان را برای رونق اقتصادی در داخل کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: این پروژه ها می توانند به ایجاد اشتغال پایدار در استان و دیگر نقاط کشور منجر شوند.

به گزارش"تابناک" وی درباره راه آهن اهواز - اصفهان گفت: در مطالعات صورت گرفته این طرح در سال 1348 که توسط یک شرکت ایتالیایی صورت گرفت آمده راه آهن 2خطه برقی در این مسیر توجیه اقتصادی ویژه ای برای ایران دارد اما متاسفانه هنوز اقدامی برای عملیاتی شدن آن انجام نشده است.

به گفته وی، توانمندی خوزستان در این حوزه مسیر روشن و شفافی را برای توسعه کشور ایجاد می کند.وی با درخواست از مدیریت کلان کشور برای توجه بیشتر به این موضوع گفت: کم توجهی به توسعه شبکه ریلی در سال های گذشته مانع پیشرفت کشور بوده و اجرای اینگونه پروژه ها علاوه بر اینکه برگشت سرمایه را به همراه دارد می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار خوزستان یادآور شد: نباید از منافعی که این حوزه برای کشور و به ویژه خوزستان دارد صرف نظر کرد و لازم است کارشناسان برای پروژه های ریلی اولویت بندی داشته باشند.

وی با انتقاد از نگاه برخی دولت ها در گذشته به سیستم ریلی و اجرای پروژه هایی که در اقتصاد کشور توجیه ندارد، گفت: در برخی از مسیرهای ریلی واگن ها به اجبار در حال تردد در شبکه هستند در صورتی که باید تمرکز مناسبی بر روی توسعه خطوط در مناطقی که نیاز اقتصادی کشور است ، گذاشته می شد.

بر اساس این گزارش، شبکه ریلی خوزستان از نظر طول خط اصلی در کشور رتبه هشتم را در میان مناطق 19 گانه راه آهن کشور دارد و در مجموع 6درصد طول شبکه ریلی کشور را شامل می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار