رئیس شورای شهر خرمشهر:
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: کلینکر های شرکت‌های فعال در بندر خرمشهر مردم مناطق هم‌جوار را بیمار کرده که از محیط‌زیست انتظار رسیدگی جدی داریم.
کد خبر: ۷۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 03 March 2019

فاخر ربیعی فر عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: مردم منطقه غفار نصیری واقع در کوی مولوی و هم‌جوار با بندر خرمشهر مراجعات مکرری بابت عدم تمکین دو شرکت فعال در بندر خرمشهر دارند که مکاتباتی از سوی شورای شهر خرمشهر با محیط‌ زیست برای روشن شدن میزان خطر و یا بی‌خطر بودن ماده کلینکر، شده اما بی‌جواب مانده است.

وی بر لزوم پاسخگویی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرمشهر در این رابطه تأکید کرد و افزود: بنا به ادعای مردم منطقه غفار نصیری، کودکان این منطقه به خاطر استنشاق کلینکر بیمار شده‌اند و رئیس اداره محیط‌زیست موظف است پاسخگو مردم بوده و در صورت تخلف با این دو شرکت برخورد داشته باشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر با استناد به ماده ۳۲ قضایی شوراها دستگاه‌های اجرایی را موظف به پاسخگویی به شورای شهر دانست و بیان کرد: اعضای شورا به انتخاب مردم و به استناد ماده در این جایگاه قرار گرفتند و قانون همه دستگاه‌ها را موظف کرده که با شورا در رابطه با برنامه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و خدماتی هماهنگی لازم را داشته باشند.

 وی افزود: شورای شهر یکی از ارکان تصمیم‌گیری شهر است و اعضای شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شهرستان محسوب می‌شوند و براین اساس نگاه به شورای شهر نباید به‌عنوان شورای شهرداری باشد چراکه این نگاه شورا را محدود می‌کند.

ربیعی فر در ادامه از سگ‌های ولگرد در خرمشهر به‌عنوان یک بحران جدی یادکرد و گفت: با وجود اینکه سگ‌های ولگرد یک مشکل محدود به خرمشهر نیست اما بحرانی جدی برای این شهر محسوب می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: با توجه به شرایط مالی شهرداری خرمشهر، اجرای پروژه زنده گیری سگ‌های ولگرد خارج از توان این دستگاه خدماتی است و در این شرایط یا باید مجوز اتلاف را صادر کرد و یا چاره‌ای دیگر برای رفع مشکل اندیشید.

رئیس شورای شهر خرمشهر با اشاره به‌پیش رو بودن موسم بهار و فصل حضور گردشگران و کاروان‌های راهیان نور، سگ‌های ولگرد را یک نماد نازیبا و خطرناک در خرمشهر دانست.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار