نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با مصوبه امروز کمیسیون وزارت دفاع مکلف به تأمین کمک هزینه مسکن متأهلی سربازان شد، گفت:طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جهت کمک به زوج‌های جوان برای ازدواج راحت‌تر و کاهش نرخ طلاق است.
کد خبر: ۷۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 03 March 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۱۲ اسفندماه) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت که از مواد ۱۲ تا 19 آن مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نی ریز، استهبان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس تصمیم امروز کمیسیون دولت مکلف است سربازان متأهل را از کمک هزینه مسکن متأهلی در حین خدمت برخوردار کند که مسئولیت آن بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 13 این طرح مقرر شد دولت از طریق شبکه بانکی، مؤسسات مالی و سایر دستگاه‌های ذی‌‎ربط نسبت به تأمین وسایل لازم برای شروع زندگی جوانان اقدام کند. همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساس ماده 14 این طرح مکلف به اعطای تسیلات برای خرید، ساخت یا اجاره مسکن مزدوجین فاقد مسکن با اولویت خانواده‌های دارای فرزند بیشتر شد.

مسعودی اضافه کرد: بر اساس ماده 15 نیز کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه مکلفند برای صدور مجوز وکلای دعاوی خانوادگی ضمن احراز شرایط لازم و گذراندن آموزش‌های خاص، اولویت تأهل را لحاظ کنند.

این نماینده مردم در مجلس نیز درباره ماده 16 این قانون که در خصوص پیش بینی‌های صورت گرفته در این طرح برای مشاوره‌های پیش از ازدواج و پیش از طلاق گفت: این ماده به کمیته تخصصی خود در کمیسیون ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در ماده 19 نیز وزارت بهداشت مکلف به تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و تشخیصی اعتیاد به انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی شد تا این اقدام به مراجعه کنندگان جهت تشخیص بهتر کمک کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جهت کمک به زوج‌های جوان و کاهش نرخ طلاق است که مواد بعدی آن نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار