معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در سال گذشته تعداد مسافران نوروزی وارد شده به استان خوزستان بدون احتساب اردوهای راهیان نور بالغ‌بر 6 میلیون نفر بود که برای امسال پیش‌بینی ورود حجم وسیع‌تری گردشگر به استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 03 March 2019

غلام شجاعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به شرایط جوی مناسب امسال در خوزستان، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد مسافران نوروزی وارد شده به استان خوزستان بدون احتساب اردوهای راهیان نور بالغ‌بر 6 میلیون نفر بود که برای امسال پیش‌بینی ورود حجم وسیع‌تری گردشگر به استان وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته لالی با 1.5 میلیون نفر مسافر رکورددار خوزستان بود و شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، شوش و دزفول نیز میزبان حجم بالای مسافران نوروزی بودند.

شجاعی با اشاره به کمبود فضای اقامتی در استان با توجه به حجم مسافران نوروزی، عنوان کرد: در کل استان خوزستان 40 هتل، 5 هتل‌آپارتمان، 18 مرکز رفاهی بین‌راهی، حدود 20 مهمان‌پذیر و چندین خانه مسافر در شهرهای دزفول و شوشتر برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده هستند.

وی افزود: تعدادی مکان‌های اسکان تحت عنوان بوم‌گردی در استان وجود دارد که ظرفیت بالایی ندارند ولی توانایی اسکان بخشی از مسافران را دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، اظهار کرد: معمولاً در بازه زمانی تعطیلات نوروزی به دلیل حجم بالای مسافران نوروزی از مکان‌های اسکان موقت و مدارس استفاده می‌شود که امسال با همکاری آموزش‌وپرورش 11 هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی گفت: شهرداری در شهرستان‌های مختلف به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد گردشگری و اسکان مسافران اقامت‌های موقت و مسقف را با توجه به پیش‌بینی بارش باران در تعطیلات نوروز فراهم می‌کند.

شجاعی با بیان این‌که برای تعطیلات نوروز هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای هتل‌ها و مراکز اقامتی وجود ندارد، عنوان کرد: تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی نرخ مصوب دارند و بر اساس مقررات خود حدود 2 ماه پیش یک افزایش قیمت بین 10 تا 15 درصدی داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری متفاوت در شهرهای مختلف خوزستان، اظهار کرد: در شهرستان بندرماهشهر برنامه‌ریزی‌های خوبی برای گردشگری دریایی انجام شده است و در دشت آزادگان و شادگان شرایط مناسبی برای بوم‌گردی و مشاهده گروه‌های آیینی فراهم شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار