عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به علت صرف‌نظر خود از استیضاح شهردار اهواز، گفت:قبل از استیضاح شهردار اهواز باید در خصوص انتخاب فردی بهتر و با عملکرد قوی‌تر از آقای کتانباف و با شاخص‌هایی که وزارت کشور معین کرده است تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۷۲۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 04 March 2019

مازیار جهانبخشی اظهار کرد: من در خصوص استیضاح شهردار تغییر نظر نداده‌ام و از روز اول که همه موافق فعالیت آقای کتانباف بودند، من به دلیل نداشتن برنامه و عملکرد خوب وی، مخالف ادامه کار شهردار اهواز بودم و به عنوان منتقد همیشه این موضوع را در قالب نطق و یا در جلسات خصوصی و علنی شورا مطرح کردم. اکنون دیگر اعضای شورا نیز به این موضوع پی برده‌اند.

وی افزود: کسی که بعد از آقای کتانباف می‌خواهد شهردار اهواز باشد باید ارتباطات کشوری داشته باشد، با همه دستگاه‌ها در تعامل باشد، راه درآمدزایی را خوب بداند و رزومه پُری داشته باشد. همچنین علاوه بر این شاخص ها باید صحت و سلامت کار داشته باشد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی اعضای شورا به دنبال شخصی ضعیف‌تر از آقای کتانباف هستند در صورتی که اگر می‌خواهیم فردی را جایگزین آقای کتانباف کنیم باید عملکرد بهتری از وی داشته باشد.

جهانبخشی در خصوص مطرح بودن «شاعری» به عنوان سرپرست شهرداری اهواز، گفت: آقای شاعری گزینه خوبی برای سرپرست بودن شهرداری اهواز است. وی برای مدتی در معاونت فرهنگی شهرداری مشغول فعالیت بود اما سابقه اجرایی نداشته است و تنها برای مدتی و به عنوان سرپرست شهرداری اهواز گزینه مناسبی است.

وی بیان کرد: آقای شاعری ضعیف‌تر از کتانباف نیست اما طبق شاخص‌هایی که وزارت کشور معین کرده است، شهرداران کلانشهرها باید یک سال مدیریت عالی و کشوری داشته باشند که احتمال می‌دهم وی به عنوان شهردار آینده انتخاب نشود یا از سوی وزارت کشور رد شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: قبل از استیضاح شهردار اهواز باید در خصوص انتخاب فردی بهتر و با عملکرد قوی‌تر از آقای کتانباف و با شاخص‌هایی که وزارت کشور معین کرده است تصمیم‌گیری شود.

جهانبخشی بیان کرد: اینکه بخواهیم تنها بر اساس احساسات شهردار اهواز را استیضاح کنیم کار درستی نیست و به همین علت از استیضاح شهردار دست کشیدم.

وی عنوان کرد: باید کسی طبق شاخصه‌های وزارت کشور به عنوان شهردار اهواز انتخاب شود تا به گونه‌ای نشود که وزارت کشور گزینه پیشنهادی اعضای شورا را رد کند. اگر وزارت کشور گزینه مورد نظر را رد کند، شورا زیر سوال می‌رود که این مسائل از مشکلاتی است که ممکن است در آینده گریبانگیر شورا شود و شورا را به حاشیه ببرد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه تاکنون حتی یک جلسه در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری اهواز تشکیل نشده است و تا زمانی که جلسه‌ای در این زمینه تشکیل نشود و مشخص نشود چه کسی قرار است سرپرست و یا شهردار اهواز شود، حاضر به استیضاح آقای کتانباف نیستم.

جهانبخشی در خصوص گزینه‌های مطرح در شورا، گفت: طبق شنیده‌هایی که به گوشم رسیده است، یک تا دو گزینه مطرح است آقای اسفندیاری که ضعیف‌تر از شهردار اهواز است یکی از گزینه‌های مطرح برای سکان‌داری شهرداری اهواز است. اگر استیضاح شهردار اهواز را امضا کرده‌ام برای آوردن کسی با عملکرد قوی‌تر از شهردار اهواز هستم.

به گزارش ایسنا، پیش از این مقرر بود در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز شهردار اهواز استیضاح شود اما عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز لغو جلسه علنی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن شورا را اعلام کرد.

پس از آن در فضای مجازی خبری منتشر شد که باباپور و جهانبخشی که از امضاکنندگان استیضاح کتانباف بودند نظر خود را تغییر داده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار