دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان گفت : در ۷۰ درصد آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، فرار از منزل و سایر ناهنجاری‌ها، ردپای اعتیاد دیده می شود.
کد خبر: ۷۲۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 04 March 2019

حسین لامی زاده در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دزفول، اظهار کرد: واقعیت نشان می‌دهد که وضعیت اعتیاد در استان و کشور راضی کننده نیست و در تمامی قشرهای تحصیل‌کرده و فاقد تحصیل، افراد گرفتار به این معضل وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت تمامی مدیران باید آسیب‌های اجتماعی باشد، افزود: با تداوم برنامه‌ها و حرکات روتین گذشته نمی‌توان به سر منزل مقصود که همان کاهش محسوس افراد مبتلا به اعتیاد و مبارزه با آن است، رسید و به گفته مقام معظم رهبری در این زمینه باید کار جهادی صورت بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، افزایش شیوع اعتیاد در ایران را هدف و نقشه طراحی شده در اتاق فکر دشمنان برشمرد و گفت: مدیران و دستگاه‌های متولی در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باید حرکت و مسیر خود را تغییر دهند و اصولی‌تر حرکت کنند.

لامی زاده بر نقش مؤثر اصحاب رسانه در کاهش گرایش افراد جامعه به مواد مخدر تاکید کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر در استان خوزستان بسیار خوب است و مبادی ورود با همکاری نیروهای اطلاعات، نیروی انتظامی و بسیج تحت کنترل است به گونه‌ای که آمار کشفیات از ۴ تن در سال گذشته به ۱۱ تن در سال جاری رسیده است.

وی به نقش مؤثر آموزش و پرورش در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد اشاره و بیان کرد: بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت پایلوت به آموزش و پرورش خوزستان ارائه شده تا در زمینه طرح‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد فعالیت کند، ضمن اینکه برنامه‌های توانمندسازی این نهاد همچون جشنواره نوجوان سالم باید با دقت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

لامی زاده با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های مختلف باید وقت بیشتری در بحث انسان سازی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی صرف کنند، توضیح داد: اگر اولویت هر مدیری آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نباشد، مسیر را اشتباه رفته چرا که در ۷۰ درصد آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، فرار از منزل و حتی قتل ردپای اعتیاد دیده می‌شود.

وی ادامه داد: متولیان باید با ارائه راهکارهای تخصصی و قابل اجرا از افزایش ورود افراد به معضل مواد مخدر و اعتیاد جلوگیری کرده و موضوع پیشگیری را با اهتمام و اهمیت بیشتری نسبت به مقوله مبارزه در دستور کار قرار دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی مردم در دزفول، گفت: تعداد بالای خرده فروشان مواد مخدر در شهری با فرهنگ و تراز دزفول قابل قبول نیست و مسئولان متولی این شهرستان از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید در راستای مبارزه با این افراد یک بار برای همیشه فکر اساسی کنند.

لامی زاده در پایان با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی بین دانشجویان و دانش آموزان در دزفول توسط متولیان، گفت: خانواده‌های آسیب پذیر، جوانان و دانشجویان در اولویت آموزش قرار گیرند و دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در راستای حفظ بنیان خانواده‌ها و سلامت جامعه تلاش کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار