مسئول بسیج دانشجویی استان عنوان کرد:
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه هشت هزار و 520 نفر برای شرکت در اردوهای راهیان نور دانشجویی در اسفندماه در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این افراد در قالب 213 کاروان از دانشگاه‌های سراسر خوزستان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۷۲۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 05 March 2019

محمدحسین شادمان‌فر اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در اردوهای راهیان نور دانشجویی در دهه فجر و از طریق تارنمای ره‌نور به نشانی rahnoor.ir انجام شده است. برگزاری اردوها نیز از هشتم اسفندماه آغاز شده است و تا 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دانشجویان در قالب 213 کاروان از دانشگاه‌های سراسر خوزستان به اردوهای راهیان نور دانشجویی اعزام خواهند شد. در مجموع هشت هزار و 520 نفر برای شرکت در این اردوها در استان ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت‌نام‌ها‌ هنوز ادامه دارد و دانشجویان تا قبل از تاریخ اعزام دانشگاه و شهرستان خود می‌توانند برای شرکت در اردو ثبت‌نام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: برخی اردوهای راهیان نور دانشجویی یک روزه و برخی دو روزه هستند که این مساله به فاصله دانشگاه‌ها تا یادمان‌های دفاع مقدس بستگی دارد. امسال تلاش کردیم تمام مراحل و مباحث مرتبط با اردوهای راهیان نور دانشجویی توسط دانشجویان طراحی شود و تلاش کردیم از تمرکز در مرکز جلوگیری کنیم. کاروان‌های اعزامی تقریبا به تمام یادمان‌ها می‌روند اما بیشتر تجمع کاروان‌های ما در یادمان شهدای هویزه و شلمچه است.

شادمان‌فر تصریح کرد: امسال در خصوص محتوای اردوها چند کار متفاوت انجام می‌شود؛ به طور مثال امسال از راویان و اساتید رزمنده در کاروان‌های دانشجویی استفاده می‌شود. همچنین بازدید از تاسیسات علمی که ناشی از خودباوری و جهاد متخصصان ایرانی هستند، در دستور کار ما قرار دارد. با توجه به اینکه 40 سالگی انقلاب را نیز پشت سر گذاشته‌ایم، تلاش می‌کنیم دانشجویان از این تاسیسات نیز بازدید کنند و آن‌ها را ببینند.

وی درخصوص افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در اردوهای راهیان‌نور گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در اردوهای راهیان نور در اسفندماه امسال نسبت به سال گذشته مقداری افزایش داشته است اما این افزایش خیلی قابل توجه نیست. در مجموع اعزام سالیانه در سال 97 نسبت به سال 96، در طول سال 20 درصد افزایش اعزام داشته‌ایم. سیاست ما در بسیج دانشجویی خوزستان این است که سالانه حداقل 10 درصد از دانشجویان استان را به راهیان نور اعزام کنیم که امسال این اتفاق افتاده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار