سرپرست فرمانداری خرمشهر:
سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: برای تسهیل روند صادرات از مرز شلمچه و تردد اتباع عراقی بدون روادید به منطقه آزاد اروند در نشست اخیر با طرف عراقی پیگیری شد.
کد خبر: ۷۲۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 06 March 2019

کورش مودت در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین در این نشست که اخیرا با حضور استانداران خوزستان و بصره انجام شد مواردی چون مسایل فرهنگی، تبادل دانشجو و استاد و نیز توسعه اقتصادی و گردشگری مطرح شد.

وی تسهیل در روند صادرات کالا در مرز شلمچه و ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند از مهمترین موارد مطرح شده در نشست با طرف عراقی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه تجارت کامیونی در مرز شلمچه به دلیل اعمال قانون های جدید گمرکی از سوی طرف عراقی با وقفه رو به رو شده لذا طرف عراقی قول مساعد برای رفع این مشکل را داد .

وی اعمال مدیریت واحد در مرز شلمچه را لازم و ضروری خواند و گفت: اگر مدیریت واحد در مرز شلمچه صورت گیرد می تواند خیلی از مسایل و مشکلات در این مرز رفع می شود.

مودت افزود: در این راستا نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در مرز شلمچه در حال تلاش است و به همین منظور جلسات مشترکی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

تامین سوخت شناورها 

سرپرست فرمانداری خرمشهر همچنین در ادامه به تامین سوخت شناورها در خرمشهر اشاره کرد و گفت: پیش تر نرخ سوخت شناورها 70 درصد به نرخ پول ایران و 30 درصد به نرخ آبهای آزاد بین المللی محاسبه می شد و این امر باعث رکود اقتصادی در گمرکات شده که با پی گیری انجام شده از این پس 80 درصد سوخت شناورها با پول ایرانی و 20 درصد به نرخی آبهای آزاد محاسبه می شود که این روند انگیزه ای برای رونق اقتصادی و فعالیت گمرک خواهد شد.

مودت اظهار داشت: اعمال سهمیه سوخت 70 به 30 برای رویه واردات کالای ملوانی می تواند چرخه اقتصادی مناسبی را برای لنج داران و تعداد زیادی شناور زیر 500 تن با اشتغال بیش از یکهزار نفر ایجاد کند و به همین منظور مکاتباتی در این خصوص با ارگان های مربوطه شده است.

مشکلات زیست محیطی ناشی از پساب نیشکر 

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از پساب های نیشکر گفت: به منظور جمع آوری پساب های نیشکر پیگیری هایی انجام شد که در نتیجه کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان از تمام اراضی که در محاصره پساب نیشکر قرار دارند دیدن کردند و قول مساعد برای احداث سیفونی برای دفع این پساب ها به دریا داده شد.

وی همچنین با اشاره به ساختمان 6 طبقه در معرض خطر ریزش در خرمشهر گفت: ساکنان این ساختمان 45 خانوار می باشند و برای اسکان آنها در مسکن مهر آبادان تعیین شده و اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: در این خصوص جلسات متعددی با سازمان منطقه آزاد اروند، راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی و شورای تامین برای جا به جایی و رفع مسایل و مشکلات این خانوارها گرفته شد و قرار است به زودی این ساختمان تخلیه شود.

وی در ادامه بر جذب سرمایه گذار در خرمشهر تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان خرمشهر تاثیر گذار است و در این راستا تشکیل کمیسیون رفع موانع توسعه و پنجره واحد در خرمشهر در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه در این راستا جذب سرمایه گذار بومی و اشتغالزایی بومی در اولویت کاری برنامه های سال آینده در شهرستان خرمشهر است.

مودت تشکیل ستاد تسهیلات سفر و مدیریت بحران در خرمشهر را یادآور شد و گفت: خرمشهر در آستانه نوروز تمام امکانات و شرایط لازم برای پذیرایی و ورود میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور را دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: شلمچه ، خرمشهر ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار