رئیس‌کل گمرک ایران خبر داد
رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در خصوص کل خودروهایی که در اماکن گمرکی متوقف هستند، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۲۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 06 March 2019

مهدی میراشرفی رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به هماهنگی سازمان‌های استانی با گمرک خوزستان، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برخی سازمان‌های مرتبط از جمله وزارت صمت مقرر شد که ثبت سفارش را استانی کنند. همچنین در تلاش هستیم که ثبت سفارشی که گروه کالایی آن عوض نشده است را ترخیص کنیم.

وی افزود: خودروهایی که تا 16 مرداد به گمرک واصل شده بودند به شرط استفاده از ارز دولتی و سیستم بانکی، تاریخ امکان ترخیص برای آن‌ها تا 15 دی‌ماه 97 تمدید شده بود. همچنین در خصوص کل خودروهایی که در اماکن گمرکی متوقف هستند، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

میراشرفی با اشاره به بخشنامه 21 شهریور درخصوص برگشت تاریخ کالاها به قبل از بخشنامه، اظهار کرد: گمرکات اجرایی باید با هماهنگی قانون و مقررات را به صورت موثق تفسیر کنند به شکلی که از تمام ظرفیت برای تفسیر قانون به نفع مردم استفاده شود.

وی افزود: به دلیل عدم حضور برخی سازمان­های ذیربط مجوز دهنده احتمال نبود هماهنگی دستگاه‌ها با گمرک وجود دارد که هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و گمرکات استان‌ها و هماهنگی استان‌ها با گمرک ایران از جمله اقدامات در دست اجراست.

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به تحریم‌های علیه کشور ایران، عنوان کرد: در گمرک ایران تدابیری برای تحریم‌ها اندیشیده شده است که تفویض اختیارات گمرک ایران حتی در حد اختیارات رئیس‌کل به استان‌ها برای ارائه بهتر خدمات است.

وی گفت: در مبحث انبار کالا، شناسایی تولیدکنندگان استانی، در اختیار قرار دادن کالاهای موردنیاز به آن‌ها و تعیین ارزش کالاها در استان‌ها از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: گمرک ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار