رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان خبر داد:
رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان از انتشار فراخوان ثبت‌نام هشتمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي در مرحله استاني، ويژه دانشجويان استان خوزستان، خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 08 March 2019

سيدعليرضا علوي با اعلام اين خبر، گفت: مسابقات ملي مناظره دانشجويان با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه براي گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، از سوي معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري هفت دوره مسابقات در سنوات گذشته، افزود: هشتمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي اكنون در مرحله استاني به صورت همزمان در استان‌هاي كشور و از سوي سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي در حال برگزاري است و فراخوان مرحله استاني، ويژه دانشجويان دانشگاه‌هاي استان خوزستان نيز از سوي معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان منتشر شده است.

علوي تصريح كرد: جهاد دانشگاهي، به عنوان نخستين نهاد برگزاركننده مسابقات مناظره در ايران، از سوي شوراي هماهنگي فرهنگي دانشگاه‌ها، مسئول برگزاري مسابقات مناظره دانشجويي است و تلاش بر اين است كه سطح برگزاري مسابقات نيز باكيفيت و با رعايت اخلاق مناظره باشد.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان در خصوص نحوه برگزاري مسابقات، گفت: مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از ۴ نفر عضو دانشجو (در کلیه مقاطع) و یک سرپرست یا مربی است كه بايد عضو هیأت علمی و یا از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان باشد. در زمان برگزاري مسابقه، 2 نفر از اعضاي گروه به عنوان مناظره‌كننده، شركت مي‌كنند و 2 نفر ديگر، وظيفه پشتيباني محتوايي از هم‌گروهي‌هاي خود را بر عهده دارند.

وي ادامه داد: زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که هر گروه یک فرصت ۶ دقیقه‌ای براي طرح مساله، دو فرصت ۳ دقیقه‌ای براي دفاع و یک فرصت ۴ دقیقه‌ای براي نتیجه‌گیری در اختيار دارد. هر مسابقه توسط ۳ داور قضاوت می‌شود كه داوران نيز بايد عضو هيات علمي دانشگاه باشند. مسابقات به صورت حذفی است و این شیوه تا رسیدن به ۲ گروه برای مسابقه‌ نهایی ادامه مي‌يابد.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان در خصوص موضوعات مناظرات، گفت: موضوعات مسابقه توسط شورای علمی تصویب شده و به قید قرعه برای هر مسابقه تعیین مي‌شود. جایگاه هر گروه در نقش مخالف یا موافق در صورت امکان با توافق گروه‌ها با یکدیگر و در غیر این صورت به قید قرعه تعیین می‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه مهلت ثبت‌نام در مسابقات تا 30 فروردين‌ماه 1398 است، افزود: مسابقات ارديبهشت‌ماه سال 98 برگزار مي‌شود و علاقمندان به شركت در اين مسابقات مي‌توانند پس از انتخاب 4 نفر عضو و سرپرست گروه، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به آدرس http://conf.jahadp.ir نسبت به تكميل فرم ثبت‌نام اقدام كنند. همچنين دبيرخانه استاني مسابقات با شماره تماس 33338863-061 آماده پاسخ‌گويي به سوالات است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار