مدیرکل بنیاد شهید خوزستان:
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: حدود ۶۵ درصد از گلزارهای مطهر شهدا در خوزستان ساماندهی شده و مابقی گلزارها نیز در حال اجرا و یا بیشتر تک مزاری در روستاها هستند.
کد خبر: ۷۲۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 08 March 2019

فرجیان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل اظهار کرد: این بنیاد با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رسیدگی به امور معیشتی، رفاهی و درمانی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان تأسیس کردند.

وی افزود: بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه‌های مختلفی را در سرلوحه کار قرار داده که برنامه ریزی های لازم را با برگزاری جلسات فصلی در شهرستان‌ها و استان‌ها انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به مدیریت فرزندان شهدا در بسیاری از یادواره‌ها تصریح کرد: بنیاد شهید در اکثر یادواره‌ها فقط کار پشتیبانی را انجام و در عین حال راهنمایی و انتقال تجارب برای اثرگذاری و زیبایی بیشترین این برنامه‌ها را در دستور کار دارد.

فرجیان با اشاره به تقدیم ۷۵ شهید مدافع حرم و حدود ۲۰۰ جانباز از خوزستان برای دفاع از حریم ولایت ادامه داد: در عملیات‌های تروریستی جبهه استکبار و شیطانی امریکا، اسرائیل و همراهی عربستان سعودی، تعداد زیادی از مردم بی گناه و نیروهای جان برکف در خوزستان درگیر مسائل تروریستی شدند؛ دشمنان با حوادث مختلف باعث به شهادت رسیدن افراد بسیاری در خوزستان می‌شوند که نمونه بارز آن شهدای حله هستند، شهدای طریق الحسینی که برای زیارت امام حسین به کربلا مشرف شدند.

وی اضافه کرد: شهدای خوزستان در عملیات تروریستی مجلس و حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ماه که بالغ بر ۲۳ شهید و ۷۰ مجروح را به جای گذاشت نیز از جمله اقدامات کوردلان است؛ همچنین حوادث کور دیگری در سطح شهرهای مختلف که منجر به شهادت نیروهای امنیتی و انتظامی شد، همه نشان دهنده زنده بودن و پویایی خوزستان و تداوم ایفای نقش مردم این دیار در ولایتمداری و پاسداشت خون شهدا است.

فرجیان خبر داد: در سال ۹۷ در حوزه درمان به عنوان ویژه‌ترین و مهمترین حوزه فعالیت برای والدین شهدا (نیازمندی آنها به پایش سلامت با توجه به کهولت سن) و جانبازانی که سه دهه از دفاع مقدس می‌گذرد و با کهولت سن درمانشان مضاعف و نیازمند رسیدگی بیشتر هستند، ۹ مرحله کمیسیون پزشکی برگزار و حدود چهار هزار نفر تحت پوش قرار دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان ادامه داد: امسال کمیسیون خانواده حق پرستاری را برای دو هزار و ۳۲۸ نفر و یک مرحله هم در سال قبل برای یک هزار و ۳۶۷ نفر انجام دادیم؛ جمعاً در دو سال اخیر کمیسیوین حق پرستاری برای سه هزار و ۶۹۵ نفر برگزار شد.

فرجیان یادآور شد: پوشش بیمه‌ای پایه حدود ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر است و در عین حال در زمینه بیمه تکمیلی و طلایی هم ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی با اشاره به برقراری سه هزار ارتباط تلفنی با خانواده‌های تحت حمایت اظهار کرد: پایش سلامت برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان انجام شد، یعنی پزشک در منازل سرکشی و وضعیت جسمی آنها را ویزیت و بررسی کرده اند، هرجایی هم نیاز به حضور در مراکز درمانی بوده کار را انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به انجام ۱۳ هزار نفر دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول سال ۹۷ عنوان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر مصوب شده و تاکنون یک هزار و ۶۹۰ فقره به صورت مستمر تخصیص و خانواده‌ها در حال جذب آن هستند.

فرجیان با اشاره به ساماندهی حدود ۶۵ درصد از گلزارهای مطهر شهدا در خوزستان گفت: مابقی گلزارها نیز در حال اجرا و یا بیشتر تک مزاری در روستاها هستند که برنامه ریزی شده تا از طریق اعتبارات ارزش افزوده، استانی، ملی، مشارکتی و دهیاری‌ها آنها را نیز بازسازی کنیم.

وی خبر داد: منازل همه خانواده‌های جامعه جانبازان بالای ۲۵ درصد و شهدا بیمه حوادث و والدین شهدا و جانبازان نیز بیمه عمر شده اند. همچنین کمک هزینه کفن و دفن متوفیان شاهد و ایثارگر، پرداخت هدیه ازدواج و صدور گواهی کسر خدمت نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان بیان کرد: در اداره امور کارگزینی شاهد و ایثارگران نیز تمام پرداخت حقوق ماهانه و مزایای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سامانه کشوری ثبت و ضبط، حذف و اضافات و فوق العاده‌های برقرار شده نیز در این حوزه بروزرسانی می‌شود.

فرجیان با اعلام این خبر که بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن به حقوق و مزایا اختصاص دارد، گفت: ۸۲ درصد از قوانین حقوق و مزایایی در چارچوب خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران مصوب شده در حال اجرا و مابقی در حال پیگیری است که به دلیل مشکلات حقوقی، نحوه اجرا و یا تأمین مشکلات اعتباری اجرا نشده اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد اداره اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اظهار کرد: در طول سال جاری برای بالغ بر یک هزار و ۱۴۵ نفر به صورت دائم (رسمی و پیمانی) در دستگاه‌های مختلف، برای ۵۷۳ نفر به صورت غیردولتی و برای ۵۷ نفر نیز به صورت واحدهای خصوصی ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به ملی بودن مشکل اشتغال اضافه کرد: در خوزستان ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار (جامعه تحت پوشش بنیاد شهید) در مقاطع تحصیلی مختلف داریم که با پیگیری‌های انجام شده کارگروه اشتغال آنها در استانداری تشکیل و تلاش لازم را برای جذب حداکثری سهمیه اشتغال ایثارگران و شهدا خواهیم داشت.

فرجیان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید در حوزه آموزش دانشجویی و عمومی (مدارس)، نخبه پروری و سرآمدان، اعزام‌های ورزشی برای مسابقات قهرمانی و عمومی تصریح کرد: همچنین اردوهای سیاحتی و زیارتی که به خصوص با تأکیدات مقام معظم رهبری برای والدین و همسران شهدا و جانبازان ۵۰ درصد به بالا برگزار می‌شود؛ اردوهای زیارتی محبین الرضا به مشهد، اردوی زیارتی حضرت معصومه به قم و زیارت احمد بن موسی به واقع شیراز از آن جمله هستند.

وی در خصوص اعزام به حج خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز گفت: سال گذشته ۵۵۰ نفر را از جامعه ایثارگری و امسال نیز تاکنون بالغ بر ۳۶۰ نفر به کاروان‌های حج معرفی شده و تلاش می‌کنیم که این تعداد را به ۶۰۰ نفر و بالاتر افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به اجرای سه هزار و ۸۰۰ برنامه در دهه فجر از سوی حوزه فرهنگی بنیاد شهید و با مشارکت اعضای کمیته ایثارگران گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی استان برای تاریخ شفاهی والدین تصویب شده که تفاهمنامه آن هنوز امضا نشده است.

فرجی در پایان گفت: استاندار خوزستان سال گذشته در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی یک مصوبه تأمین اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه اجرای طرح تاریخ شفاهی دفاع مقدس را تقبل کردند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار