تفاهم نامه پوشش بیمه اجتماعی40 هزار خانوار روستایی و عشایری استان خوزستان صبح چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان و مدیر عامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور در خرمشهر امضا شد.
کد خبر: ۷۲۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 09 March 2019

 استاندار خوزستان در نشست امضای این تفاهم نامه که در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد گفت:اجرای طرح پوشش بیمه اجتماعی خانوارهای روستایی و عشایری در افزایش امید به زندگی، توانمند سازی و ارتقاء وضعیت معیشتی همچنین شاخص های اقتصادی و رفاهی روستائیان نقش مهمی دارد.

غلامرضا شریعتی گفت:با همکاری سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی استان خوزستان 94 هزار و 800 سرپرست خانوار برای تحت پوشش قرار گرفتن در قالب پوشش بیمه اجتماعی خانوار روستایی در سالجاری شناسایی شدند.

وی جمعیت روستایی شهرستان خرمشهر را سه هزارو 500 خانوار عنوان کرد و گفت: این خانوارها همگی از مزایای این طرح بیمه بهره مند خواهند شد.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود شرایط بارش های پاییزی و فصل زمستان در این استان را خوب توصیف کرد و گفت:در برخی از مناطق استان بیش از 460 میلیمتر بارندگی گزارش شده و در مناطق کم بارشی همانند آبادان و خرمشهر 150 میلیمتر و حسینیه اندیمشک هزار میلیمتر بارش ثبت شده است ضمن اینکه در شمال خورستان ارتفاء برف به یک متر رسید.

وی وضعیت کشت محصول در استان خوزستان را به دلیل شرایط خوب بارش های امسال خوب اعلام کرد و افزود:مخازن سدهای استان پر آب است و برای بارش های بعدی کمی نگران هستیم و در حال مدیریت فضای پشت سدها برای بارش های بعدی هستیم و از طرفی باید برای کشت های تابستانه نیز مدیریت درستی اعمال کنیم. 

استاندار خوزستان همچنین گفت:با توجه به بارش های بالا دست تالاب های خوزستان وضعیت های خوبی دارند. 

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز جمعیت هدف اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری استان خوزستان را 93 هزار و 800سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: این افراد بین 18 تا 50 سال سن دارند.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: دولت حمایت جدی را بر اساس قانون جامعه رفاه و تامین اجتماعی از این طرح انجام داده است و روستائیان یک سوم حق بیمه را پرداخت و دولت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت دوسوم آن را برعهده دارند.

وی افزود: وظیفه داریم برای روستائیان که سنگربانان اقتصاد مقاومتی هستند زمینه را فراهم کنیم که در دوران پیری از مستمری حداقلی بازنشستگی برخوردار باشند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار