معاون فرماندار شهرستان هویزه گفت: سیلاب و آبگرفتگی زمین های کشاورزی در یک ماه گذشته، به 10 هزار هکتار زمین و محصول کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۷۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 09 March 2019

حسن شریفی بیان کرد: 15 روستا در شهرستان هویزه در کنار رودخانه نیسان قرار دارند که بسیاری از زمین های کشاورزی اطراف این روستاها از سیلابی شدن این رودخانه که در یک ماه گذشته در این منطقه رخ داد متضرر شده اند.

وی گفت: همچنین به دلیل آبی که از سیل بندها نشت می کند برخی واحدهای مسکونی نزدیک سیل بندها و رودخانه نیز دچار خسارت شده است.

شریفی با اشاره به اینکه دبی آب سد کرخه همچنان 470 مترمکعب بر ثانیه است افزود: افرادی که در سیلاب اخیر در برخی مناطق این شهرستان دچار خسارت شدند به اداره کل بنیاد مسکن خوزستان به منظور دریافت تسهیلات معرفی شدند.

معاون فرماندار شهرستان هویزه افزود: سیل بند روستاهای مومنیه یک و 2 که هفته گذشته بر اثر افزایش دبی رودخانه نیسان شکسته شده بود ترمیم شده اما سیل بند روستای مچریه همچنان ترمیم نشده است.

از اوایل بهمن امسال، با افزایش خروجی آب از سدهای دز و کرخه، مناطقی از 6 شهرستان در خوزستان در معرض سیلاب قرار گرفتند. شکسته شدن سیل بندها باعث شد تعدادی از روستاهای دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شوند.

هویزه در غرب خوزستان در سال ۱۳۸۷ از شهرستان دشت آزادگان جدا و به شهرستان مستقل تبدیل شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: خسارت سیلاب ، هویزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار