مدیر عامل شهرک‌های صنعتی یزد خبر داد؛
ريیس شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: ۱۰ درصد از فضاي شهرک‌های صنعتی بايد به فضای سبز تبدیل شود.
کد خبر: ۷۲۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 09 March 2019

«مسعود عظیمی» به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری در جمع مسئولان شهرک صنعتی جهان آباد میبد تصريح كرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان میبد و جلوگیری از آلودگی‌های زيست محیطی بايد ۱۰ درصد از وسعت شهرک‌های صنعتی به فضای سبز تبديل شوند که این برنامه در دستور کار تمام شهرک‌ها قرار گرفته است.

وي گفت: به دلیل کمبود آب و شرایط نامناسب جوی در استان یزد باید کشت درختان و ایجاد فضای سبز را به سمت گیاهان کم آبخواه سوق دهيم.

عظیمی افزود: فضای سبز نیاز همه مردم و محیط زیست استان است اما به دلیل کمبود آب باید درختان ۵ ساله کاشته شود که هم آب کمتری مصرف کنند و هم اثر بهتری روی محیط داشته باشند.

اين مسئول همچنين خاطرنشان كرد: حتي نيم ليتر از آب آشامیدنی هم نبايد برای آبیاری درختان فضای سبز استفاده شود بلکه بايد از آب پساب شهرک صنعتی براي اين مهم استفاده گردد و ما نيز درصدديم که با راه‌اندازي فاز دوم طرح استانداردهاي آب استحصالي را به آب آشامیدنی نزديك كنيم.

گفتنی است، آيين درختكاري در شهرك صنعتي جهان آباد ميبد با حضور معاون عمرانی فرماندار، جمعی از مسئولان و صنعتگران و دانش‌آموزان مدارس کوثر، یاسین و نمونه گل محمدی، در سطح 10هکتار از اراضی شهرک انجام شد. همچنین به مناسبت اين روز 600 اصله نهال نيز با حضور مسئولان در پارک بزرگ بهاران میبد غرس شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار