مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه ۱۱۶هکتار اراضی استان طی سال جاری نهال‌کاری شده است، گفت: ۶۰۰ هزار نهال رایگان در سطح استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 09 March 2019
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه ۱۱۶هکتار اراضی استان طی سال جاری نهال‌کاری شده است، گفت: ۶۰۰ هزار نهال رایگان در سطح استان توزیع می‌شود.علینقی حیدریان صبح چهارشنبه در آئین روز درختکاری به میزبانی شهر درجزین شهرستان مهدی‌شهر با حضور استاندار سمنان دکتر علیرضا آشناگر ضمن بیان اینکه ۱۱۶ هکتار اراضی استان طی سال جاری نهال‌کاری شده است، ابراز داشت: طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۶۰۰ هزار نهال زیتون‌تلخ، زبان‌گنجشک، اقاقیا، بادام وحشی، سنجد، کاج، چندین گونه سرو و از جمله سرو خمره‌ای، سرو تهران، سرو شیراز در هشت شهرستان استان به صورت رایگان توزیع می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه در توزیع و کاشت درخت، اقلیم هر منطقه نیز باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: تلاش شد تا برای جلوگیری از بیابان‌زایی و احیای مراتع جنگل‌ها گونه‌های مقاوم به خشکی و کم‌آبی و خاص هر منطقه توزیع و در اختیار مردم و نهادهای مختلف قرار گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه در ۱۵ حوزه نیز توسط منابع طبیعی کپه کاری صورت گرفت، ابراز داشت: این حوزه مساحتی بالغ‌بر دو هزار و ۴۴۴ هکتار را شامل می‌شود که علاوه بر آن چهار پروژه نهال‌کاری و ۴۲ پروژه علوفه کاری نیز در سطح استان به انجام رسیده است.
حیدریان بابیان اینکه در ۱۴ منطقه به مساحت ۱۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سال ۹۷ انجام‌شده است، تصریح کرد: امسال ۱۱۹ مورد بندهای سنگ و ملات به حجم ۵۴ هزار متر مکعب نیز صورت گرفت که سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی به آبخیزداری برای اجرای این پروژه‌ها رقمی معادل ۱۷ میلیارد تومان است.
وی ضمن بیان اینکه به مساحت پنج هزار هکتار در ۳۲ نقطه از استان گیاه دارویی باریجه کاشت شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه این اقدامات به احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک بسیار کمک می‌کند لذا کشت انواع گیاهان دارویی با توجه به اقلیم هر منطقه در دستور کار منابع طبیعی استان سمنان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار