سرپرست فرمانداری اردکان از برگزاری پویش «معرفی و حفظ درختان کهنسال اردکان» هم‌زمان با هفته منابع طبیعی در اردکان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 09 March 2019

«علیرضا جدیدی اردکانی» هدف از برگزاري اين پويش را مشارکت‌دهی مردم در حفظ درختان کهنسال عنوان کرد و گفت: هرساله به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نهال‌هایی توسط مسئولان غرس می‌شود ولي امسال در كنار اين ويژه‌برنامه‌ها، به پیشنهاد کارگروه مشورتی محیط‌زیست فرمانداری، در این پویش به دنبال شناسایی و حفظ درختان کهنسال برای حفاظت هرچه بیش‌تر آن‌ها هستیم.

وی گستره این پویش را شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد ذکر کرد و افزود: پس از معرفی این درختان، از طریق مشارکت دستگاه‌های متولی نظیر منابع‌طبیعی، شهرداری‌ها و ساير نهادهاي مربوطه نسبت به پلاک‌گذاري اين درختان و انجام برنامه‌هاي مراقبتي ویژه‌تر اقدام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان این ‌که در این پویش درختان ۷۰ ساله و بالاتر مورد توجه هستند، خاطرنشان کرد: برای معرفی این درختان از ظرفیت فضای مجازی استفاده مي‌شود و از سوي مردم شماره پیامک، شماره تماس تلفنی و شناسه فضای مجازی برای دریافت عکس‌ها و اطلاعات درختان در نظر گرفته شده است.

جديدي اردكاني در پايان نيز زمان برگزاری پویش را ۱۵ اسفند ۹۷ تا پایان بهار ۹۸ اعلام کرد و گفت: در پایان پویش، به پاس مشارکت مردم در این حرکت به سه نفر از شرکت‌کنندگان هدايايي ارزنده تقديم خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار