رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از راه‌اندازی مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 09 March 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد در اهواز اظهار کرد: این مرکز در راستای اجرای ماده ۱۵ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت ارتقای دسترسی به خدمات کاهش آسیب برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هدف فعالیت این مرکز ارائه خدمات کاهش آسیب به جمعیت مصرف‌کننده مواد در مکان‌ها و یا زمان‌هایی است که توسط سایر برنامه‌های کاهش آسیب از جمله مراکز کاهش آسیب ثابت و سیار پوشش داده نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین مرکز سیار گزینه‌ای مناسب برای تسهیل دسترسی به مصرف‌کنندگان پرخطر مواد در مکان‌هایی است که امکان جابه‌جایی سریع پاتوق‌ها وجود دارد.

وی گفت: در بسیاری از موارد ترکیب جمعیتی در محل‌های تجمع مصرف‌کنندگان پرخطر مواد در غروب و شب با روزها متفاوت است بنابراین یکی از کاربردهای مراکز سیار، تامین دسترسی به خدمات کاهش آسیب در ساعات عصر و شب است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به خدمات این مرکز، گفت: در دسترس قرار دادن سرنگ و سر سوزن، ارائه آموزش‌های مربوط به رفتار جنسی سالم، انجام تست‌های سریع ایدز و شناسایی موارد مثبت، واکسیناسیون هپاتیت B و غربالگری علامتی بیماری سل از خدمات این مرکز است.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات بهداشتی اولیه مانند پانسمان زخم و ارائه خدمات اولیه حمایتی مانند یک وعده غذای گرم و همچنین ارائه وسایل بهداشتی اولیه از جمله شامپو و صابون و توزیع لباس گرم در فصل زمستان، از دیگر خدمات مرکز گذری سیار کاهش آسیب است.

حسینی‌زاده اظهار کرد: زمان فعالیت مرکز کاهش آسیب سیار از ساعت 8:00 تا 22:00 است و گروه‌های این مرکز روزانه حداقل به چهار پاتوق سرکشی و خدمات را ارائه می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار