مدیرکل راه آهن جنوب:
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به خدمات رسانی روزانه به چهار هزار و 528 نفر مسافر درایام نوروز 98 گفت: در این برهه بلیط قطار هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت .
کد خبر: ۷۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 10 March 2019

عبدالکریم درویش زاده اظهار داشت: این اداره کل 14 رام قطار داخلی شامل 11 سالن دو طبقه و یک رام ریل باس در سطح استان برای جابجایی مسافران نوروزی اختصاص داده است.

وی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز راه آهن جنوب از 2 ماه پیش با اجرای اقداماتی خود را آماده استقبال و پذیرش مسافران نوروزی کرده ایم. 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تردد در ایستگاه‌ های اهواز ، کارون، ماهشهر ، خرمشهر و بندر امام است، گفت: با توجه به ازدحام مسافر در این ایام تسهیلات و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: آخرین پیش فروش اینترنتی بلیط قطارهای محور جنوب در 16 بهمن برای بازه زمانی24 اسفند جاری تا 16 فروردین 98 انجام شده و تمام بلیط های قطارهای این مسیر به فروش رسیده است.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب، چهار قطار به تهران و 2 قطار به مشهد در این بازه زمانی و این مسیر تردد می کنند که در نوروز 98 ظرفیت ایجادی در مسیر رفت و برگشت روزانه چهار هزار 912 نفر است.

درویش زاده ادامه داد: در 17 بهمن ماه نیز برای همین بازه زمانی از طریق آژانس های مسافرتی بلیط فروشی به صورت حضوری درنظر گرفته شده بود.

وی بیان کرد: روش های تامین بلیط به صورت اینترنتی، حضوری و خرید از طریق برنامه های کاربردی موبایل بوده است.

درویش زاده بیان کرد: در 11 ماهه 97 در قطارهای سراسری یک میلیون و 280هزار و 487 مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 194 هزار و 852 نفر بوده رشد هفت درصدی داشته است.

وی افزود: در زمینه قطارهای حومه ای در 11 ماهه امسال 698 هزار و 91 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 96 که 640 هزار و 140 نفر بوده رشد 9 درصدی جابجایی مسافر ثبت شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ظرفیت ایجادی در زمستان امسال چهار هزار و 680 مسافر بوده که در پیک سفرهای نوروزی به چهار هزار و 912 نفر افزایش یافته است.

درویش زاده یادآور شد: صندلی خالی برای ایام نوروز در قطارهای مسافری سراسری هنوز موجود است و مسافران می توانند این صندلی ها را از طریق خرید بلیط داشته باشند.

راهبند و پل ها مسیرهای ایمن عبور از خطوط ریلی 

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به لزوم رعایت ملاحظات ایمنی تاکید کرد: افرادی که قصد عبور از جاده ها و مسیرهای درون شهری منتهی به خطوط ریلی را دارند از نقاطی عبور کنند که راه بند داشته و یا پل عبوری برای گذر از آنها پیش بینی شده باشد.

وی افزود: افراد چه به صورت پیاده و یا سواره به هیچ عنوان از جاده های درون شهری منتهی به خطوط ریلی عبور نکنند، زیرا در صورت تخطی ، جان خود را به خطر می اندازند.

مدیرکل راه آهن جنوب خاطرنشان کرد: همچنین والدین و بزرگسالان هنگام عبور از خطوط ریلی درون شهری از کودکان مراقبت لازم را داشته باشند.

شبکه ریلی استان خوزستان از نظر طول خط اصلی در کشور رتبه هشتم را در میان مناطق 19 گانه راه آهن کشور دارد و در مجموع 6 درصد طول شبکه ریلی کشور را شامل می شود.

خطوط راه آهن جنوب 699 کیلومتر طول دارد که 264 کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد .

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: راه آهن ، قطار ، قیمت بلیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار