سرپرست فرمانداری دزفول تاکید کرد:
سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به بسیج امکانات ستاد تنظیم بازار برای تأمین مایحتاج شب عید مردم گفت: با اخلالگران و دلالان بازار در دزفول برخورد می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 10 March 2019

محمد حیدری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: تأمین مایحتاج مردم و تنظیم قیمت آن یکی از مسائل مهم در کشور بوده و لازم است تمامی ما به عنوان کارگزار جمهوری اسلامی نهایت انصاف، عدالت و دقت را در تولید و توزیع اقلام و کالاها داشته باشیم تا رضایتمندی عمومی حاصل شود.

وی، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی تصمیمات دولت را لازمه جلب رضایت عمومی دانست و افزود: اولین مؤلفه موفقیت ستاد تنظیم بازار شهرستان حضور مستمر مدیران در بازار و اطلاع از تمامی وقایع و جریانات رخ داده در بازار است؛ بنابراین تمام اعضای ستاد تنظیم بازار دزفول در ایام نوروز نباید از شهر خارج شوند و به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و در حال مدیریت اوضاع باشند.

سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به احتمال وقوع نوساناتی در کمیت، کیفیت و نرخ اقلام و کالاها عنوان کرد: این امور نیازمند هوشمندی و مدیریت دقیق اعضای ستاد تنظیم بازار است که باید به درستی این احتمالات را پیش‌بینی کنند.

حیدری اضافه کرد: در این بین ممکن است دلالان و واسطه گران و کسانی که از هرج‌ومرج بازار منفعت دارند وارد فرایند برنامه‌ریزی‌شده و نظم و برنامه ستاد تنظیم بازار را با اهرم‌هایی که در دست دارند زیر سوال برده و اخلال ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه به دقت و از راه‌های مختلف بازار را پایش و رصد کنند، گفت: ستاد تنظیم بازار نیز باید نهایت دقت را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند تا مانع رسیدن دلال‌ها به اهدافشان و بروز هرگونه اخلال در بازار باشد.

حیدری با بیان اینکه نباید بین بازار شب عید و بازار سنتی شهر دوگانگی ایجاد شود، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار شب عید باید به گونه‌ای عمل کند که سیاست تعادل بازار با تمام شاخص‌ها حفظ شود به گونه‌ای که از یک سو سیستم بازار باید پررونق شود و بازاری ضرر نکند و از سویی مردم نیز در تنگنا و فشار قرار نگیرند.

سرپرست فرمانداری دزفول، مهم‌ترین عامل وجود ستاد تنظیم بازار را نظارت و مدیریت خلأهای عرضه و تقاضا برشمرد و گفت: هر عاملی که سیستم بازار را تحت شعاع قرار دهد وظیفه این ستاد است تا با عقلانیت، همدلی، همکاری، مدیریت عاقلانه و هوشمندانه و با همیاری تمامی اصناف و بازاریان آن را برطرف کند.

حیدری با تاکید بر لزوم همکاری اصناف و کسبه بیان کرد: ستاد تنظیم بازار باید مشمول طیفی از کالا و خدمات باشد؛ بنابراین تمام جوانب باید سنجیده شود و سیستم‌های خدماتی، اورژانس، بهداشت و درمان، پلیس و تعمیرگاهی و مابقی سیستم‌های مهم باید در ایام نوروز در سطح شهرستان فعال باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان با بسیج امکانات خاطرات خوشی را در ذهن مسافران به جای بگذارند، گفت: باید از فرصت میهمان‌داری دزفول استفاده کرد و ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و تمدنی دزفول به شایستگی معرفی و به صورت عینی در مقابل چشمان مسافران به نمایش گذاشته شود؛ بنابراین مدیریت صحیح امورات توسط مسئولان در این امر بیشترین تأثیر را دارد.

حیدری با اشاره به ورود ۱.۵ میلیون گردشگر در دزفول طی نوروز ۹۷ افزود: ستاد تنظیم بازار و تمامی دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان باید در تمامی زمینه‌ها استعداد و ظرفیت پذیرایی از این تعداد گردشگر را در نوروز ۹۸ نیز داشته باشند.

حیدری در پایان بیان کرد: هرچند وجود دست‌فروشان از چند جنبه تبعات منفی دارد اما از آنجایی که این افراد از راه دست‌فروشی ارتزاق می‌کنند با شهرداری هماهنگی به عمل آمده تا مانع کسب و کار آنان نشوند و اجازه بدهند در این مدت با خاطری آسوده به امرار معاش بپردازند چرا که قطعاً بیش‌ترین درآمد این قشر در همین ایام است.

در این جلسه مصوب شد در راستای کمیته نظارتی ستاد تنظیم بازار، کیوسکی با عنوان رسیدگی به شکایات مردمی و با حضور قاضی تعزیرات، نماینده فرمانداری، بهداشت، صنعت و معدن در اختیار این ستاد قرار بگیرد و در یکی از مناطق پرتردد و مرکزی شهر مستقر شود تا شکایات مردمی به صورت آنی بررسی شوند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار