استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سند آمایش هر سرزمین راه توسعه آن منطقه است، گفت: متاسفانه از این حیث تاکنون سند آمایش سرزمینی در این استان نداشته‌ایم و این سند به عنوان نقشه راه استان در حال نهایی شدن بوده و در سال 98 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۲۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 09 March 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری امروز درهشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی که با حضور اعضای این شورا در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی نشان دهنده هویت و ظرفیت‌های هر منطقه در راستای توسعه پایدار است که سند این استان با تلاش‌های مدیران در حال نهایی شدن بوده و در سال 98 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این مطالعات، نقشه حداقل 20 سال آینده آذربایجان‌غربی را ترسیم می‌کند و برای توسعه استان بسیار مهم است، افزود: توجه نداشتن به سند آمایش سرزمینی باعث آسیب به استان و کشور خواهد شد چراکه افق پیشرفت و توسعه هر سرزمینی وابسته به این سند است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت اشتغال استان در طول سال جاری خاطرنشان کرد: طی سال جاری برای  38 هزار نفر در بخش‌های مختلف اجرایی آذربایجان‌غربی شغل ایجاد شده که این رقم در سال گذشته 25 هزار نفر بود و وضعیت بسیاری خوبی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی استان در روزهای پایانی سال نیز گفت: با وجود مشکلات موجود، تخصیص اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد و در روزهای آینده نیز تخصیص‌هایی در این خصوص انجام می‌گیرد که در پیشبرد برنامه‌های عمرانی استان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه همکاری‌های بین‌المللی استان در حال گسترش است، افزود: درخواست‌های خوبی از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی از سوی کشور‌های آذربایجان‌، عراق، ترکیه، چین و سایر کشورهای اروپایی ارائه شده که درحال بررسی کارشناسی و اجرایی‌شدن پیش می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت دولت با ایجاد بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق خبر داد و گفت: با مصوبه هیات وزیران در جلسه روز هشتم اسفند ماه امسال، بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق از ترکیب دهستان‌های فیرورق شمالی و فیرورق جنوبی در شهرستان خوی ایجاد می‏ شود.

به گزارش فارس، در این جلسه پیشنهاد الحاق روستاهای «سیدآباد» و «خانقاه» به محدوده شهری مهاباد توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح و مورد تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت و این مصوبه جهت طی مراحل قانونی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار