کد خبر: ۷۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 06 March 2019

استاندار هرمزگان در آئین روز درختکاری که به همت مادکوش در این مجتمع برگزار شد با بیان اینکه دشمن با تمام قوا در جبهه حاضر شده است، گفت: انتقاد از دولت و بیان مشکلات چند ساله مساله‌ای را حل نمی‌کند. در این شرایط سخت باید ائمه جمعه‌ها و صاحبان تریبون‌ به کمک دولت بیایند. 

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود

به گزارش تابناک هرمزگان، فریدون همتی در این مراسم تصریح کرد: آثار و برکات تنظیم یک رابطه عادلانه با طبیعت در زندگی ما تاثیر گذار است؛ هر چه قدر ما با طبیعت رابطه دوستی برقرار کنیم، رابطه عدالت محور برقرار می‌کنیم طبیعت، با ما چند برابر دوستی و رابطه مفید و مثمری با ما تنظیم خواهد کرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: کوچکترین تخریب در طبیعت به منزله تخریب زندگی خودمان است، انسان با دو مجموعه طبیعت و جامعه ارتباط مستقیم دارد و هر چقدر بتواند این رابطه را منطقی و عادلانه تنظیم کند، نتیجه مفید آن در زندگی انعکاس پیدا می‌کند.
وی تشریح کرد: توسعه به موازات تخریب طبیعت است و این یک واقعیت است که ما نمی‌توانیم از پیشرفت توسعه جلوگیری کنیم اما از حفظ و حراست از طبیعت نیز نمی‌توان بی توجه بود.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: امروزه تجربه‌های موفقی در این خصوص وجود دارد و فعالیت‌های علمی زیادی در این زمینه صورت گرفته است. سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مسئولین و مردم باید به درجه اهمیت این مساله توجه داشته باشند.
همتی با ذکر این نکته که باید خسارات وارده به طبیعت را به حداقل برسانیم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان برای حفظ طبیعت انجام داد همین کاشت درخت و حفظ و حراست از آنچه که موجود است.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: ما باید با طبیعت آشتی کنیم و طبیعت را بشناسیم و بدانیم تاثیر مستقیم طبیعت در زندگی ما بسیار زیاد است؛ اگر این نکته را درک کنیم بیشتر به طبیعت اهمیت خواهیم داد.
همتی با ذکر این نکته که کشور در یک وضع خاص است و انتقاد کردن آسان‌ترین راه، گفت: نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهوری در استان به تصویب رسید.
وی بیان داشت: دولت در شرایط سختی قرار دارد و دشمن با تمام قوت و قوا به جنگ آمده است و باید به کمک دولت برویم.
استاندار هرمزگان اذعان کرد: اگر از ممنوعیت صادرات کالایی مانند گوجه صرف نظر شود، قیمت گوچه در بازار داخلی افزایش پیدا می‌کند و باعث ایجاد نارضایتی عده‌ای دیگر از مردم می‌شود.
همتی با بیان اینکه باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود، ادامه داد: هرمزگان با نشاط ترین استان کشور است و عمران و آبادانی در تمام بخش‌های آن در حال پیشروی است.

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود

منابع طبیعی منبعی برای ایجاد تولید است
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگاننیز با بیان اینکه منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است، گفت: زمین، سرمایه و نیروی انسانی ارکان تولید هستند که بر این اساس در تمام دنیا منابع طبیعی به عنوان یک منبعی برای ایجاد تولید شناخته می‌شود.
امید ذاکری در خصوص خدمات منابع طبیعی به مردم بیان داشت: هنگامی که مشکلات زیست محیطی نظیر پدیده گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی و بحران گرد و غبارها بروز پیدا کرد، مسئولیت سازمان منابع طبیعی بیشتر شد.
وی تشریح کرد: بعد از چند سال که مشکلات زیادی پیش آمد نوع نگاه به منابع طبیعی تغییر کرد و پژهشگران نیز به این قضایا ورود پیدا کردند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با بیان اینکه اعداد و ارقام قابل توجهی در پژوهش پژوهشگران دیده می‌شد، ادامه داد: در اراضی جنگلی، میزان نفوذ آب در زمین ۴۰ برابر سایر اراضی است؛ که این نشان دهنده اهمیت جنگل‌ها است. به همین دلیل اولویت ما حفاظت از یک میلیون هکتار جنگلی است که در سطح استان وجود دارد.
ذاکری افزود: در هر هکتار جنگل تا ۶۸ تن گرد و غبار رسوب می‌شود که باعث جلوگیری از ایجاد گرد و غبار می‌شود. یا به نوعی ۲٫۵ تن اکسیژن که مورد نیاز تنفس ۱۰ نفر انسان در طول سال است در هر هکتار جنگل تامین می‌شود.
وی گفت: در جمهوری اسلامی نیز به این مبحث نگاه ویژه شده است و اصول ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی بیانگر این موضوع است. حتا در مبانی دینی ما نیز به بحث مهم حفاظت و مدیریت منابع توجه ویژه‌ای شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان جنگل‌ها وظیفه حفظ، توسعه، بره‌برداری و مدیریت پایدار این منابع را بر عهده دارد.
ذاکری با اشاره به اینکه در هرمزگان مشارکت بسیار خوبی از سوی مردم دیده می‌شود، تصریح کرد: از سال ۹۵ تا کنون ۳۰ هزار دانش‌آموز در قالب همیار طبیعت ساماندهی شدند که امیدواریم نسل آینده حافظ طبیعت برای آیندگان باشد.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان گفت: ۴۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح استان صورت گرفته است. همچنین ۳۹ هزار هکتار بیابان زدایی و اقدامات مقابله با اثرات بیابان زدایی انجام شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با ذکر این نکته که سازه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در گذر از بحران آب دارد، اذعان کرد: با نگاه ویژه رهبری به این موضوع، صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی را در این زمینه در اختیار استان قرار داده است.
ذاکری با اشاره به این نکته که در ابتدای سال ۲۰۰ پروژه آبخیزداری توسط استاندار هرمزگان تعریف شد، تشریح کرد: ۵۰۰ سازه آبخیزداری در کمتر از یک سال در استان اجرا شد که حدود ۸۰ میلیون متر مکعب آب را کنترل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در بشاگرد حدود ۴۰۰ سازه با مشارکت کامل مردم احداث شد، بیان داشت: در زمینه “بیابان‌زدایی در شرق استان” مطالعات خوبی انجام شده است گرفته است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با ذکر اینکه سال گذشته هزار هکتار در استان مالت پاشی شد، اظهار کرد: در بیش از چهار میلیون هکتار از اراضی استان امکان عملیات آبخیزداری وجود دارد.
ذاکری با بیان اینکه امروز و فردا ۵۰ هزار اصله درخت در سطح استان کاشت خواهد شد، تصریح کرد: در تمام دنیا اگر توسعه‌ای حاصل شود، اثراتی نیز در طبیعیت بوجود می‌آید ما باید تلاش کنیم ضمن توسعه، خسارات آن به طبیعت را به حداقل برسانیم.

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود

توسعه، نقطه آغازین تلاش برای کاهش آلاینده‌ها
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روز درختکاری و شروع هفته منابع طبیعی روز مبارکی است و این روز تبلور آشتی میان صنعت و محیط زیست است.
آشوری بیان داشت: همواره این دغدغه اساسی در ذهن همه طرفداران محیط زیست بوده است که برای تعمیم حاصل زیان‌های زیست محیطی موادهای صنعتی چکار باید کرد.
وی ادامه داد: در دسطح جهانی برای حل این موضوع کنوانسیون‌های جهانی مختلفی ایجاد شد و نهادهای بین‌المللی و جریانات اجتماعی زیادی شکل گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توسعه، نقطه آغازین این حرکت و تلاش برای کاهش آلاینده‌ها بود.
آشوری تشریح کرد: تمام حرکت‌هایی که در کشور ما اتفاق افتاده است پیوست زیست محیطی را در پرونده خود دارند.
وی ادامه داد: هوای پاک و فضای سبز مناسب یکی از بحث‌های جدی است که اگر از آن غفلت شود توان اکولوژیک طبیعیت ما را به مخاطره خواهد انداخت، به همین دلیل پیوست های زیست محیطی از موارد لازم پروژه‌ها است.
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نقطه آغاز یک فرهنگ پویا است، اظهار کرد: اگر این مسیر ادامه پیدا کند ما خواهیم توانست صدمات ناشی از صنعت به محیط زیست را کم کنیم.

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود

ادارت نوکر مردم هستند
نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در آئین روز درختکاری که به همت مجموعه مادکوش برگزار شد، گفت: متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی از صادرات برخی کالاهای کشاورزان جلوگیری کرده است.
ذوالقدر تشریح کرد: ریاست جمهوری باید پاسخگوی مردم باشد، کشاورزان در استان هرمزگان به سختی نفس می کشند و توسط بانک ها در حال خفه شدن هستند.
وی بیان داشت: ادارات نوکر مردم هستند، هر مسئولی که به صندلی ای تکیه می کند باید بداند که صندلی ها در ادارات ارث شهدا است و باید پاسخگوی مردم بود.

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود

امکانات صادراتی هرمزگان بی نظیر است/ روز درختکاری به همت شرکت مادکوش برگزار شد
مدیرعامل مجموعه مادکوش نیز گفت: مجموعه مادکوش به عنوان یک مجموعه خصوصی، توانست صنعت گندوله (مواد اولیه تهیه فولاد) سازی را در استان راه‌اندازی کند.
علیرضا صمدی ادامه داد: همجواری در کنار خلیج فارس باعث شده است هرمزگان به استانی با پتانسیل بی‌نظیر در زمینه فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شود.
وی تشریح کرد: امکانات صادراتی استان یکی از بی‌نظیر‌ترین خدمات هرمزگان است.
مدیرعامل مجموعه مادکوش بیان داشت: قرار بر این است که ۱۰ میلییون تن فولاد در استان هرمزگان تولید شود یعنی به ۱۷ میلیون تن گندله نیاز است که مادکوش توانایی تامین پنج میلیون تن از این مقدار را دارد.
صمدی خاطرنشان کرد: هر ایجادی تبعاتی نیز به همراه  دارد و انجام فعالیت‌های صنعتی تخریب محیط زیست را در پی دارد و ما باید تلاش کنیم این خسارات  و تخریب‌ها را به حداقل برسانیم.
وی با ذکر اینکه ما با خود عهد کردیم که هنگامی که خراب کردیم، بسازیم؛ اظهار کرد: تصمیم ما بر این است که به تعهدات اجتماعی خود عمل کنیم.
مدیرعامل مجموعه مادکوش گفت: در ساخت شرکت مادکوش سعی بر این بوده است که از ابزارآلات و تکنولوژوی‌هایی استفاده شود تا از آلودگی هوا جلوگیری کند.

ائمه جمعه و صاحبان تریبون‌ باید به کمک دولت بیایند/ باید جامعه‌ای مبتنی بر آگاهی واقعی ایجاد شود
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار