معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: طی 11 ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد.
کد خبر: ۷۲۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 10 March 2019

سیدعلی موسوی اظهار داشت: از این میزان صادرات 938 میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 763 میلیون دلار بوده از لحاظ ارزشی 23 درصد رشد نشان می دهد.

وی عمده صادرات کالا از مرز شلمچه و بندر خرمشهر را میوه و تره بار، محصولات شیمیایی، صیفی جات، محصولات فولادی و مصالح ساختمانی بیان کرد.

موسوی صادرات کالا از بندر آبادان را 93 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در این مدت 93 میلیون دلار صادرات غیرنفتی کالا از بندر آبادان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 48 میلیون دلار بوده ، 91 درصد افزایش داشته است.

وی کالاهای صادر شده از طریق بندر آبادان را عمدتا به کشورهای هند، کویت، کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: موادغذایی، خرما، خشکبار، پوشاک، قیر، محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی، فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک از عمده محصولات تولید شده در منطقه آزاد اروند بوده است.

موسوی با اشاره به صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند گفت: امسال 200میلیون دلار کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند به کشور عراق صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.
وی میزان صادرات مجدد از منطقه آزاد اروند را 36 میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان صادرات در سال گذشته 18 میلیون دلار بوده که امسال به رشد 100 درصد نشان می دهد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار