رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد:
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به برگزاری ایده‌بازارها در دانشگاه‌های مختلف کشور، گفت: با این کار دانشجویان علوم پزشکی را وادار به فکر کردن می‌کنیم تا دانشجویان درباره مشکلات منطقه‌ای خود فکر و مساله حل کنند.
کد خبر: ۷۲۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 11 March 2019

حسین وطن‌پور درخصوص مساله لُو رفتن ایده برخی صاحبان ایده پیش از به ثمر رسیدن آن، اظهار کرد: اداره ثبت شرکت‌ها، ایده‌ها را ثبت می‌کند. در سازمان غذا و دارو و تجهیزات نیز معمولا برای ایده‌های ثبت‌شده، یک مساله انحصار مطرح می‌کنند. گاهی ما یک ببر کاغذی درست می‌کنیم که از آن می‌ترسیم اما باید بپرسند درواقع چه چیزی را می دزدند؟

وی افزود: ما باید یاد بگیریم در هر پروژه‌ای یک بخش open part و یک بخش close part وجود دارد. معلوم است که اگر سوالی از شما می‌پرسند شما می‌توانید بخش close part را نگویید. اگر نتوانیمopen وclose را جدا کنیم این مشکلات نیز پیش می‌آید. برای اطلاع از این مساله و راهنمایی در این زمینه، ایده‌پردازان می‌توانند با دفتر ما تماس بگیرند.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در حال برگزاری ایده‌بازارها در سطح تمام دانشگاه‌ها هستیم. در واقع با این کار دانشجویان علوم پزشکی را به فکر کردن و حرکت جمعی وادار می‌کنیم. دانشجویان به این ترتیب وادار می‌شوند درباره مشکلات منطقه‌ای خود فکر و مساله حل کنند. حمایت وزارت بهداشت از همین‌جا شروع می‌شود.

وطن‌پور افزود: این ایده‌ها نهایتا توسعه پیدا می‌کنند و به یک شرکت دانش‌بنیان یا یک محصول اولیه توسعه پیدا می‌کنند. به همین منظور مراکز رشد توسعه را توسعه داده‌ایم. شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد تاسیس و مستقر می‌شود، در برخی دانشگاه‌ها و مناطق اتاق مناسب وجود دارد که افراد و شرکت‌ها می‌توانند محصول خود را در آنجا آماده کنند.

وی تصریح کرد: برخی از این شرکت‌ها به حمایت‌های مالی نیاز دارند که در این زمینه نیز صندوق‌های پژوهش و نوآوری از این طرح‌ها حمایت می‌کنند. بعد از آن شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر می‌شوند و افراد می‌توانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. نهایتا نیز این شرکت‌ها برای محصولات خود به دنبال بازار می‌گردند که در این زمینه در وزارت بهداشت نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و حتی سه مورد از محصولات اولیه را خریداری و به دانشگاه‌ها اهدا می‌کنیم تا به بازارسازی محصولات کمک کنیم. نهایتا برای بین‌المللی کردن محصولات شرکت‌ها، هماهنگی‌هایی را با امور بین‌الملل انجام داده‌ایم تا بتوانیم برای صادرات این محصولات نیز آن‌ها را حمایت کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار