مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: تهیه داروهای جانبازان و وسایل موردنیازشان در شرایط اقتصادی کنونی آسان نیست و ممکن است مشکلات باعث نارضایتی آن‌ها هم بشود. به همین خاطر یک سری کارها از جمله پاسخگویی به رسانه‌ها را به سایر همکاران تفویض کردم.
کد خبر: ۷۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 10 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: رجبعلی راهی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید برگزار می‌شود، از اجرای 40 ویژه برنامه به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در شیراز خبر داد و اظهار داشت: افتتاح بخش اورژانس با 5 تخت و داروخانه بیمارستان جانبازان اعصاب و روان جنت، مراسم روز ملی بزرگداشت شهدا در مرودشت، تجلیل از خادمین شهدا، کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی رفاهی کارکنان بنیاد، ارائه خدمات رایگان درمانی در نمازجمعه، همایش همسران شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند مسابقه ملی «عکس ایثار»، مسابقه استانی «بداهه‌نویسی مشق ایثار»، مسابقات ورزشی و برگزاری یادواره‌های شهدا، اجرای تئاتر خیابانی از مهمترین برنامه‌های ما به این مناسبت است.

وی تجلیل از فرزندان ممتاز شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: بعضی می‌گویند هرچه هست برای خانواده شهداست و آن‌ها از رانت استفاده می‌کنند که تقدیر می‌شوند در حالی‌که ممتاز بودن آن‌ها را بنیاد شهید مشخص نمی‌کند بلکه آموزش و پرورش با ارائه مستندات دانش‌آموزان ممتاز را معرفی می‌کند. کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط فرزندان شاهد و ایثارگر گویای این مدعاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به وجود ٧٠٠ دانش‌آموز ممتاز شاهد و ایثارگر در فارس، اظهار داشت: جنگ، برآیند علم و تاکتیک بود، نخبگان جنگ را اداره کرده و طبیعتا فرزندان آن‌ها هم دستی بر دنیای نخبگی دارند.

وی با اشاره به طرح سپاس و تاکید مقام معظم رهبری بر دیدار از خانواده شهدا که در حال حاضر اکثرا سالمندهم هستند،گفت: در شهرستان‌ها عیادت و دیدار از والدین شهدا با تعامل ائمه جمعه و فرمانداران انجام می‌شود.

راهی افزود: ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان تا پایان اسفند اعلام می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد برخی خانواده‌های شهدا از مسیر طولانی و عدم دسترسی مناسب به بنیاد شهید شیراز اعلام کرد: متاسفانه در دستگاه‌های اداری که با تلفن کاری انجام نمی‌شود، مردم هم با جواب تلفنی قانع نمی‌شوند. در شیراز تنها یک بنیاد وجود دارد که به دلیل سختی دسترسی به آن در بلوار مدرس، یک ساختمان دیگر در غرب شیراز نیز پیش‌بینی شده و در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد. همچنین در سال گذشته در استان فارس در 2 شهرستان دفتر را به بنیاد ارتقا دادیم.

افتتاح مرکز تخصصی پروتز مصنوعی ویژه جانبازان

وی یادآور شد: بهره برداری از مرکز تخصصی پروتز مصنوعی ویژه جانبازان استان که اعلام شده بود در دهه فجر راه اندازی می‌شود به علت مشکلات مالی و تحریم به تعویق افتاده در تلاش هستیم به زودی این مرکز در موسسه ایثار فارس راه اندازی خواهد شد. اگر این مرکز آماده خدمت رسانی شود استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، یزد، هرمزگان را هم پوشش خواهد داد و نیاز نیست کسانی که به این خدمات نیاز دارند تا اصفهان بروند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: هم‌اینک 5 هزار بیمار اعصاب و روان تحت پوشش مرکز جنت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس قرار دارند.

برقراری ارتباط دوسویه با رسانه‌ها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در خصوص اقدامات انجام شده در گلزار شهدا تحت عنوان ساماندهی که باعث گلایه مندی خانواده شهدا و تذکر مقام معظم رهبری شده بود، پاسخ داد: در فارس یک‌هزار و 281 گلزار شهدا با 14 هزار و 212 قبر وجود دارد که ساماندهی و مرمت آن‌ها برعهده بنیاد شهید بوده و ما تا 80درصد کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری که برای همه ما لازم الاجراست در گلزار جدیدی کار را شروع نکردیم. اما کارهای نیمه تمام را به سرانجام می‌رسانیم.

راهی در خصوص گرفتن هزینه از خانواده شهدا برای ساماندهی قبور نیز تصریح کرد: دریافت هزینه از خانواده شهدا برای ساماندهی قبور شهدا تخلف محسوب می‌شود. هرخانواده‌ای که از آنها تقاضای پول شده می‌تواند این تخلف را پیگیری کنند. اما برخی خانواده‌های شهدا خودشان دوست دارند برای بازسازی آرامگاه شهیدشان هزینه کنند و ما توصیه نمی‌کنیم که کسی از آن‌ها پول بگیرد.

وی  در خصوص برقراری ارتباط دوطرفه با رسانه‌ها و پاسخگویی به مطالبات رسانه‌ای ایثارگران در طول سال نیز ابراز داشت: انتقاد شما وارد است. حجم کار زیاد است و من بر اثر فشار کاری گاهی آدرس خانه خودم را هم گم می‌کنم. تهیه داروهای جانبازان و وسایل موردنیازشان در شرایط اقتصادی کنونی آسان نیست و ممکن است مشکلات باعث نارضایتی آن‌ها هم بشود. به همین خاطر یک سری کارها از جمله پاسخگویی به رسانه‌ها را به سایر همکاران تفویض کردم.

راهی مثل سال گذشته در همین ایام قول داد که تلاش کند در سال جدید ارتباط دوطرفه با رسانه‌ها داشته باشد و دیدار با رسانه‌ها محدود به سالی یک بار آن هم در جلسه سالروز تاسیس بنیاد شهید نباشد.

وی در خصوص عیادت از اکبر شریعت که خیلی از رزمندگان با صدای ماندگار او در جبهه‌های حق علیه باطل خاطره دارند و چند روزی است که در بیمارستان فقیهی شیراز بستری شده، به خبرنگار فارس پاسخ داد: اکبر شریعت جانباز ما نیست. ولی برنامه عیادت را به زودی ترتیب می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار