مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: پروازهای خارجی از فرودگاه اهواز توسط شرکت های داخلی هواپیمایی مجددا برقرار شده اند.
کد خبر: ۷۲۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 12 March 2019

محمدرضا رضایی افزود: یکی از دلایلی که منجر به قطع پروازهای خارجی از فرودگاه اهواز شد افزایش نرخ دلار بود ولی در حال حاضر شرکت های کیش ایر و قشم ایر کماکان در هفته چهار پرواز به دبی دارند.

وی تصریح کرد: همچنین پرواز به کشور کویت نیز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر در روز جمعه انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا پایان سال و یا اوایل سال آینده پرواز ترکیه نیز توسط این شرکت هواپیمایی راه اندازی شود.

این مقام مسئول در فرودگاه اهواز یادآور شد: با توجه به اینکه این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه استاندارد شناخته شده است پروازهای دوحه قطر نیز از سوی شرکت قطرایرویز انجام می شود.

شرکت هواپیمایی کارون در خوزستان ماندگار شد 

رضایی در خصوص نحوه واگذاری شرکت هواپیمایی کارون که پیش از این متعلق به صندوق بازنشستگی نفت بود، بیان داشت: این شرکت بعد از سومین فراخوان خریدار به یک شرکت متعلق به بخش خصوصی واگذار شد.

وی بدون اشاره به نام این شرکت ، بیان داشت: خریدار هواپیمایی کارون خوزستانی است و اعلام کرده که این ایرلاین را از استان خارج نمی کند و همچنان در خوزستان به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گفته وی، پیش بینی می شود با این واگذاری ، شاهد افزایش ظرفیت ناوگان در ایرلاین کارون باشیم.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان در خصوص اینکه چرا دفتر مرکزی ایرلاین کارون در تهران است، بیان داشت: این موضوع با انتقال دفتر مرکزی به پایتخت تفاوت دارد به دلیل اینکه شرکت های هواپیمایی باید با سازمان هواپیمایی کشور هماهنگ باشند اما مرکزیت این شرکت و آشیانه آن در اهواز است.

رضایی همچنین دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی زاگرس را مستقر در شهرستان آبادان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی از فرودگاه اهواز و برعکس در سطح کشور هستند. 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار