کد خبر: ۷۲۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 12 March 2019

تابناک / معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: کشاورزان گیلانی شخم زمستانه مزارع خود را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایلنا از رشت، نهمین جلسه کمیته منابع و مصارف سال آبی 1398-1397 و برنامه سازگاری با کم آبی استان گیلان در محل شرکت آب منطقه ای با حضور اعضا برگزار شد.

نمایندگانی از اداره کل هواشناسی استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، مؤسسه تحقیقات برنج کشور، موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، اداره کل مدیریت بحران استانداری، اداره کل شیلات استان و نماینده دفتر فنی استانداری و اعضاء مدعو برگزار شد.

مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان گفت: علیرغم بارش‌های مناسب در کشور و استان گیلان ، کماکان ایستگاه‌های کیاشهر، دیلمان و رشت اندکی کاهش بارش را نشان می دهند اما خوشبختانه امسال سال خوبی برای زاگرس بوده و حوضه آبریز سفیدرود بزرگ نیز دارای وضعیت مناسبی است.

تاجداری رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز با ارائه گزارشی از میزان بارش در حوضه آبریز سفیدرود و استان گفت: آخرین تصویر پوشش پوشش برف در حوضه آبریز سد سفیدرود در سال جاری عدد 37 هزارکیلومتر مربعی را نشان می دهد که عدد بسیار خوبی است.

در این جلسه مرتضی میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان حجم فعلی مخزن سد سفیدرود را 778 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: امروز و در حال حاضر 76 درصد از مخزن سد سفیدرود پر از آب است .

در ادامه نهمین جلسه کمیته منابع و مصارف سال آبی 1398-1397 گفت : با تو به پر بودن 63 درصدی مخزن سد شهر بیجار انتظار داریم هیچگونه مشکلی نیز برای تامین آب شرب استان تا پایان سال آبی به وجود نیاید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با اشاره به اعلام انجام حدود بیش از 40 درصدی شخم زمستانه شالیزارهای گیلان از سوی سازمان جهاد کشاورزی،تاکید کرد: از کشاورزانی که هنوز این مهم را به انجام نرسانده اند در خصوص انجام شخم زمستانه مزارع خود اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار