رئیس مرکز بهداشت خوزستان از اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 12 March 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و ورود میهمانان نوروزی و راهیان نور، در راستای ارتقای وضعیت بهداشت عمومی، بهداشت مواد غذایی، ابزار، تجهیزات و وضعیت بهداشتی اماکن عرضه غذایی و با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و بیماری‌های منتقله از آب و غذا، همزمان با سراسر کشور از 20 اسفندماه تا 20 فروردین ماه برنامه بسیج سلامت نوروزی در خوزستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه سلامت نوروزی، نظارت بر مراکز عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی تشدید می‌یابد و کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بهره‌گیری از تجهیزات و دستگاه‌های سنجش پرتابل و نظارت بر مواد غذایی در قالب 48 اکیپ با حضور 273 نفر از کارشناسان و مهندسان سلامت محیط و کار، برنامه های نظارتی و بازرسی از 37 هزار و 185 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن زیارتی، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و دیگر مراکز را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این برنامه توسط بازرسان مرکز بهداشت خوزستان از ساعت 8:00 تا ساعت 20:00 و بر اساس موقعیت مکانی و زمانی و فعالیت مراکز تا ساعت 24:00 اجرا خواهد شد. در بازرسی از این مراکز و اماکن علاوه بر آموزش و ارائه توصیه‌های بهداشتی با هر گونه مورد تهدیدکننده سلامت مردم برخورد جدی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

حسینی‌زاده بیان کرد: همچنین جهت انجام آزمایش لازم بر مواد غذایی نمونه‌برداری شده با سایر نهادهای مرتبط با مواد غذایی از جمله معاونت غذا و دارو جهت انجام نظارت بر شرکت‌های تولیدی مواد غذایی و مراکز پخش عمده هماهنگی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین با اداره دامپزشکی جهت نظارت بیشتر و جلوگیری از عرضه گوشت یا مرغ و دام زنده در معابر عمومی، با شهرداری جهت نظافت و پاکسازی محیط‌های شهری و بازارچه‌ها، شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب سالم، حفظ کلر باقیمانده در آب و امنیت میکروبی آب در شبکه آبرسانی و با اتحادیه‌ها و اصناف جهت نظارت تشدید یافته و بازرسی مشترک صنوف هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: مسافران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 190 اطلاع دهند تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار