مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل گفت: برای ایام نوروز درحال آماده‎سازی یک اپلیکیشن گردشگری برای بازدیدکننگان هستیم که اواخر اسفندماه 97 آماده استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 12 March 2019

عاطفه رشنویی در این مورد اظهار کرد: کار آماده‎سازی، رفع خطر و حفاظت از محوطه میراث جهانی چغازنبیل از حدود سه ماه پیش آغاز شده است و محوطه برای ایام نوروز و استقبال از گردشگران در شرایط خوبی به سر می‎برد.

او افزود: باتوجه به بارنگی‎های اخیر نیز، محوطه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه سرسبزی خود را بازیافته و شاهد منظره زیبا و چشم‎نوازی در منطقه هستیم و این درحالی است که مسیر دسترسی به محوطه نیز بهسازی شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل با بیان این‎که تا پیش از این امکان استفاده از خدمات اپراتور همراه اول در این محوطه تاریخی وجود نداشت گفت: سال گذشته برای ایام نوروز یک دکل پرتابل در محوطه نصب کردیم و مسافران و گردشگران نوروزی در طول ایام نوروز مشکلی برای استفاده از تلفن همراه نداشتند؛ امسال نیز با همکاری و هماهنگی با شرکت مخابرات استان و شهرستان شوش یک دکل پرتابل در محوطه نصب کرده‎ایم تا بازدیدکنندگان محوطه از خدمات این اپراتور نیز استفاده کنند.

وی خبر داد: خوشبختانه با هماهنگی‎های صورت گرفته، دکل دائمی اپراتور همراه اول نیز پس از ایام نوروز در محوطه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل نصب خواهد شد و گردشگران در طول سال نیز به راحتی می‎توانند از خدمات این اپراتور بهره‎مند شوند.

رشنویی در ادامه از اجرایی شدن یک سری برنامه‎های هیجان‎انگیز برای گردشگران و بازدیدکنندگان در ایام نوروز ‎خبر داد و افزود: تک تک این برنامه‎ها را به مرور تا پایان اسفندماه اعلام خواهیم کرد.

او با اشاره به یکی از اقدامات انجام شده توسط پایگاه برای ایام نوروز عنوان کرد: درحال آماده‎سازی یک اپلیکیشن گردشگری که به نوعی یک راهنمای گردشگر هوشمند است هستیم که این اپلیکیشن اواخر اسفندماه آماده استفاده خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل درباره اپلیکیشن راهنمای گردشگر توضیح داد: این اپلیکیشن به صورت وایرلس به تلفن همراه بازدیدکننگان بلوتوث می‎شود و آن‎ها می‎توانند از اطلاعات گویایی که اپلیکیشن در اختیار آن‎ها می‎گذارد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به این که هر سال برای راهنمای گردشگران از خدمات انسانی استفاده می‎کردیم و یک نفر مسئولیت توضیح دادن برای همه را برعهده داشت، جمع‎آوری بازدیدکننگان در یک نقطه سخت بود، بنابراین راه‎اندازی این برنامه کاربردی کمک خوبی به گردشگران خواهد کرد.

رشنویی اظهار داشت: باتوجه به این‎که از شهرستان‎های شوش، شوشتر و دزفول به سمت محوطه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل هیچ‎گونه تابلوی راهنمایی‎ای که حاوی معرفی این محوطه یا ارائه نشانی آن باشد وجود ندارد، دو بنر بزرگ طراحی کرده‎ایم که قرار است یکی از آن‌ها در موزه شوش و یکی در آبشارهای این شهرستان نصب شوند تا بازدیدکنندگان آن محل‎ها نیز، به واسطه دیدن تصاویر معرفی موزه و سایت هفت‌تپه و چغازنبیل و اطلاعات روی این بنرها علاوه بر آشنایی مختصر با محوطه، متوجه شوند که از چه مسیری و با طی چند کیلومتر می‎توانند به محوطه میراث جهانی دسترسی پیدا کنند.

او اضافه کرد: درصدد هستیم که بنرهای دیگری را نیز در مبادی ورودی شهرستان‎هایی مثل اهواز و بهبهان نصب کنیم که اگر عملی شوند بسیار تأثیر مثبتی در آمار گردشگری سایت میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل از تدارک غرفه محصولات فرهنگی، کافی‎شاپ و انجام شترسواری و اسب‎سواری در تپه‎ماهورهای پشت حصار سوم محوطه چغازنبیل به عنوان دیگر برنامه‎های پایگاه برای ایام نوروز نام برد و اضافه کرد: هماهنگی‎های لازم در این خصوص صورت گرفته و این برنامه‎ها نیز به یاری خدا طی تعطیلات اجرا خواهند شد.

وی با تأکید بر این‎که همه شرایط برای استقبال خوب از گردشگران در پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل آماده است، افزود: نمایشگاه دائم صنایع دستی نیز همانند طول سال در محوطه زیگورات برپا خواهد بود و مهمانان نوروزی می‎توانند با مراجعه به این غرفه با صنایع دستی استان آشنا شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار