منصور کتانباف:
شهردار اهواز عنوان کرد: هر دستگاهی که محیط را آلوده می‌کند از جمله شرکت‌های نفتی، شرکت‌های ذوب آهن، شهرک‌های صنعتی، سازمان آب و برق و برق منطقه‌ای در این زمینه مسئولیت دارند اما تاکنون کاری انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۷۲۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 13 March 2019
منصور کتانباف در حاشیه مراسم آغاز پروژه یک هزار هکتاری کمربند سبز و احداث مجتمع گل و گیاه در منطقه عین 2 که امروز (22 اسفندماه) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعه و طراحی کمربند سبز اهواز در سال 1373 به پایان رسید. طول این پروژه 7 هزار و 200 هکتار  و عرض آن یک کیلومتر و در اطراف جاده کمربندی اهواز واقع است.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: مقرر شده بود از همان سال این کار انجام شود اما تا سال 90 کاری نشد. در سال 1390 با اعتبارات شهرداری اهواز کار کشت و نگهداشت یک هزار هکتار از کمربند سبز آغاز شد که اکنون در محدوده جاده کمربندی 800 هکتار آن ماندگار است و کیفیت بخشی از آن مناسب است اما به دلیل شرایط اقلیمی و خاک شرایط بخشی دیگر مانند مابقی درختان نیست اما هنوز سبز هستند.
 
شهردار اهواز با بیان اینکه جهت توسعه یک هزار هکتار کمربند سبز اهواز مبلغ یک صد میلیارد تومان مورد نیاز است، تصریح کرد: در سال 96 مجددا برای توسعه و تکمیل کمربند سبز از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اقداماتی انجام شد. از محل صندوق ذخیره ملی مبلغی برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافته است که در پی آن برنامه‌ای ارائه کردیم و از این محل برای توسعه یک هزار هکتار 15 میلیارد تومان اعتبار مشخص شد که در حال طی مراحل قانونی است. در حال حاضر کار در شرق و غرب اهواز آغاز شده است. 
 
کتانباف با بیان اینکه بیشتر بادهای اهواز غربی شرقی است، گفت: با هماهنگی نهادهای نظامی که 100 هکتار زمین اختصاصی در کانون ریزگردها را در اختیار داشتند، هفته گذشته کار نهال‌کاری و توسعه فضای سبز به صورت مشارکتی در شرق اهواز انجام شد.
 
شهردار اهواز افزود: امروز نیز 250 هکتار زمین که متعلق به نهادهای نظامی است در اختیار ما گذاشتند تا کار را انجام دهیم که اگر اعتبارات به موقع تخصیص یابد و نهادها همکاری کنند، تا پایان فروردین‌ماه و اواسط اردیبهشت‌ماه  یک هزار هکتار دیگر توسعه می‌دهیم تا از 7 هزار و 200 هکتار، 2 هزار هکتار را شهرداری انجام داده باشد. 
 
وی تصریح کرد: در حالی که باید دستگاه‌های مرتبط کار را انجام می‌دادند و نگهداشت را شهرداری انجام می‌داد اما اکنون شهرداری همه کار را انجام داده است. البته 15 میلیارد تومان اعتبار با حمایت استانداری و سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.
 
شهردار اهواز عنوان کرد: هر دستگاهی که محیط را آلوده می‌کند از جمله شرکت‌های نفتی، شرکت‌های ذوب آهن، شهرک‌های صنعتی، سازمان آب و برق و برق منطقه‌ای در این زمینه مسئولیت دارند اما تاکنون کاری انجام نداده‌اند.
 
کتانباف گفت: این فضاهای سبز در آینده تفرجگاه‌ها و کیلینک‌های گل و گیاه می‌شوند و می‌توانند در این عرصه‌ها اشتغال پایدار ایجاد ‌کنند. همچنین موجب تلطیف هوا و جلوگیری از تصرف غیرمجاز می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: در این کار از گونه‌های بومی و مقاوم  از جمله کنار، زیتون، اکالیپتوس، کنوکارپوس و کهور استفاده شده است. هرچند از گونه‌های مثمر در کمربند سبز استفاده نشد اما  در بوستان‌ها از این گونه‌ها استفاده کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار