مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز بالغ بر ۴۰۰ برنامه در سراسر استان در حال اجراست که اهم آنها دیدار با خانواده‌های شهدا توسط اقشار مختلف مردم و مدیران استانی و شهرستانی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی ورزشی، آموزشی و ادبی، تجلیل از خادمان شهدا، خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزار شهدا در سراسر استان است.
کد خبر: ۷۲۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 13 March 2019

غلامرضا شریعتی در همایش «خادمان شهدا» که امروز به‌مناسبت بزرگداشت روز شهدا اهواز برگزار شد، ضمن بزرگداشت سالروز شهدا، با بیان اینکه خانواده‌های شهدا شایسته خدمت هستند، خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بحمدالله خداوند به شما این توفیق را داده است، قدر بدانید و تلاش کنید رضایت این خانواده‌ها را فراهم کنید. این خدمت استحکام نظام مقدس جمهوری اسلانی و تلاش در این مسیر است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه یاد و شأن شهید بر هیچ‌کس پوشیده نیست، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره جایگاه شهید و وعده‌های الهی خداوند درباره آنها، اظهار کرد: ما در پیچ و خم‌های سخت انقلاب اسلامی که ممکن است به روش‌ها و معادلات عادی حل نشود، دیدیم گشایش حاصل شده است و الحمدلله انقلاب با عزت پیش رفته است. 

استاندار خوزستان افزود:‌این‌ها را به برکت خون شهدا می‌دانم و این شهدا آنقدر درخت سودمند و پرثمر را توانمند و تقویت کرده‌اند که خیلی وقت‌ها با وجود ندانم‌کاری‌ها و اشتباهات و مشکلات ما که مانند تبری است که بر این درخت می‌زنیم، باز هم الحمدلله این درخت قوی و پرثمر است.

شریعتی تأکید کرد: اگر انقلاب مانده و هست و با قدرت ادامه می‌دهد همه به برکت آن از خودگذشتگی‌ها و ایثارها است. تلاش کنیم این مسیر را ادامه دهیم و بازماندگان آن‌ها را تکریم و احترام کنیم و سعی ما بر این باشد که اگر کمک نمی‌کنیم، مانعی در این مسیر نباشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تکریم شهدا نیاز ماست نه نیاز آن‌ها و حرمت کردن و یاد کردنشان در آن مسیر نیاز امروز ماست، اظهار کرد: این برنامه‌ها برای ما تذکر است و ما را به صراط مستقیم رهنمون می‌کند. دور شدن ما از یاد شهدا ما را از صراط مستقیم دور می‌کند و به سمت انحراف می‌برد. 

وی افزود: امیدواریم با تأسی از راه شهدای گرانقدر؛ کسانی که توفیق پیدا کردند و شایستگی شهادت در راه خدا را یافتند به نحوی عمل کنیم که در مسیر آنها باشیم. همدیگر را تذکر بدهیم، امر به معروف و نهی از منکر کنیم، تا بتوانیم راه شهدا را که راه اصلی پیشبرد اهداف انقلاب است طی کنیم.

همچنین عبدالرضا فرجیان در این همایش ضمن گرامیداشت سالروز ۲۲ اسفند که به فرمان تاریخی امام به روز شهدا نامگذاری شد، گفت: در بحث ترویج و توسعه فرهنگ شهادت، به همت همه دستگاه‌های اجرایی و حمایت مسئولان استانی با برگزاری مراسم مختلف، دیدار از خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها، توانستیم در ابعاد مختلف جایگاه خدماتی خود را در خدمت به خانواده‌های شهدا در طول چهار سال گذشته ارتقاء ببخشیم.

وی گفت: با رصد دستگاه مرکزی بنیاد شهید امور ایثارگران، رتبه بنیاد شهید استان در رده‌های اول تا هشتم کشور قرار دارد و این رتبه با توجه به تلاش‌های شما در برنامه تشییع و تدفین شهدا و بزرگداشت آنها در سال ۹۷ اعم از شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور و شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است، کسب شده است. شنبه ۲۵ اسفندماه نیز تعداد ۱۰۰ پیکر شهید تازه تفحص شده وارد استان خوزستان خواهد شد و قطعاً با استقبالی که از این پیکرها می‌شود، بار دیگر بوی لاله‌های پرپر کشور را عطرآگین می‌کند و روز به روز ما را برای تداوم گام دوم انقلاب منسجم‌تر می‌کند.

فرجیان با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه سالروز شهدا و تجدید بیعت با آنها برای شروع گام دوم انقلاب است، گفت: ما به خانواده‌های ۱۶ هزار شهید که پرونده آنها در بنیاد شهید استان وجود دارد، ۳۳ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده خدمات ارائه می‌دهیم. این خدمات در قالب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به آنها ارائه می‌شود و دولت تاکنون توانسته بالغ بر ۸۲ درصد این قانون را اجرایی کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز بالغ بر ۴۰۰ برنامه در سراسر استان در حال اجراست که اهم آنها دیدار با خانواده‌های شهدا توسط اقشار مختلف مردم و مدیران استانی و شهرستانی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی ورزشی، آموزشی و ادبی، تجلیل از خادمان شهدا، خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزار شهدا در سراسر استان است.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر تجلیل از کارمندان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از مدیران نهادهای استانی تأثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار