استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ اجرا شد، گفت: ۱۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌غربی در سال آینده اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 14 March 2019

سال آینده 116 طرح اقتصاد مقاومتی درآذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی که باحضور معاون رییس جمهور در استانداری برگزارشد، از افزایش اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان نیز خبر داد و اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به استان دو هزار و 264 میلیارد تومان طرح در راستای توسعه بخش‌های مختلف استان تصویب شد که با اضافه شدن چند پروژه راه‌سازی، این رقم به بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ و آغاز ۱۱۶ طرح در سال آینده، خواستار افزایش سهم اعتباری آذربایجان‌غربی در بخش توسعه پایدار اشتغال روستایی، توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی و صنعتی و انتخاب استان به عنوان هاب تامین نهاده‌های دامی کشور شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توفیق این استان در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نیز بیان کرد: با توجه به موفقیت در مرحله نخست، سهم استان از مرحله دوم باید بهبود و افزایش یابد.

وی افزود: توجه به اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی در رسته‌های جدید نظیر لجستیک و بهداشت نیز می‌تواند موفقیت استان در مرحله دوم را بیشتر کند.

شهریاری به ظرفیت آذربایجان‌غربی در خصوص تامین بخشی از نیاز‌های کشور، اظهار کرد: این استان ظرفیت تامین نهاده‌های دامی حداقل غرب کشور را دارد ولی برخی بی‌توجهی‌ها امکان‌ استفاده از این ظرفیت‌ را ‌گرفته است و امیدواریم با همراهی دستگاه‌های کشوری این مشکلات برطرف شود‌.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی افزود: انتظار داریم تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی به صورت عادلانه صورت گیرد تا آذربایجان‌غربی نیز بتواند با بهره‌مندی از آن، حداقل نیازهای استان‌های غرب کشور به نهاده‌های دامی را تامین کند.

وی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان تاکید و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند با همراهی بخش خصوصی انجام‌ گیرد که اهتمام ویژه اتاق بازرگانی را می‌طلبد.

شهریاری با اشاره به اینکه میزان برداشت آذربایجان‌شرقی از سد بوکان قابل توجه است، بیان کرد: بخش مهمی از آن نیز به جای آب شرب در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که در این باره باید تجدیدنظر شود.

وی از جمله مشکلات استان را عدم تخصیص آب به بخش صنعت در سالیان گذشته عنوان ‌کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته و با مذاکراتی که با وزیر نیرو و رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت، با تخصیص آب مورد نیاز بخش صنعت استان موافقت شد که این امر تاثیر مثبتی در رونق سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و اشتغال استان خواهد داشت.

به گزارش فارس در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی که باحضورمعاون رییس جمهورو رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشوردر استانداری برگزار شد، در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آب و فناوری  توسط تهادهای متولی گزارشی ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار