فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا راهیان نور را یک فرصت بی‌نظیر در ترویج گردشگری فرهنگی و معنوی برشمرد و گفت: بیش از 800 نفر از شهرستان نکا در ایام نوروز 98 در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 14 March 2019

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا راهیان نور را یک فرصت بی‌نظیر در ترویج گردشگری فرهنگی و معنوی برشمرد و گفت: بیش از 800 نفر از شهرستان نکا در ایام نوروز 98 در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
 مجیدرضا شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه نکا با اشاره به آغاز اردوهای زیارتی و سیاحتی راهیان نور شهرستان، اظهار کرد: بهانه راهیان نور به منظور تجدید عهد و پیمان دوباره با اندیشه‌ها و منویات امامین انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگر و گذشت است که قوت جسم و روح در راستای عبودیت الهی را به همراه دارد.

وی افزود: مصادف شدن راهیان نور با ماه رجب در سرزمین‌های نور برای زائرانی که موفقیت‌های خود و خانواده را طلب می‌کنند و ارزش بالایی دارد که نصیب هر کسی نمی‌شود، دعای برای هم به خصوص برای موفقیت کشور و برای سلامتی امام زمان و موفقیت انقلاب اسلامی همراه با رفع مشکلات مردم به خصوص در زمینه معیشت اثر بالایی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا راهیان نور را یک رزمایش بزرگ فرهنگی تربیتی در جهت حفظ و یادوری ارزش‌های دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، همین مردم به خصوص جوانان پای ارزش‌های خود همچنان ایستاده و عهد با امام، رهبری و شهدا را محکم ساخته و در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب نقش آفرینی می‌کنند.

این مسئول به اهمیت راهیان نور در کلام رهبر معظم انقلاب پرداخت و اضافه کرد: اردوهای راهیان نور در افزایش فرهنگ معنویت و اعتقادات در سطح جامعه بسیار اثرگذار بوده و حضور داوطلبانه مردم از اقشار مختلف بر میزان اهمیت و اثرگذاری آن می‌افزاید همچنین واقع‌گرایی و بیان حقایق در راهیان نور باعث می‌شود شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس الگوهای دست‌یافتی برای جوانان و نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی باشند.

وی گفت: در کوران حوادث و نفوذ دشمنان احساس نیاز به امام، شهدا و همچنین حضور در میادینی که شهدا و ایثارگران از خود رشادت‌ها، شجاعت‌ها و فداکاری‌ها نشان دادند بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

شعبانی تصریح کرد: هوای غبارآلود و مسموم موجود در فضاهای حقیقی و مجازی زندگی دنیایی امروز ما فقط با تمسک به شهدا و گام برداشتن در مسیر شهدا سیقل خواهد یافت که گام دوم انقلاب نیز نیاز به بستن عهدی دوباره میان مردم و مسئولان به ویژه جوانان و مسئولان با آرمان‌های شهیدان دارد که جهت امداد از آنان به منظور مجهز شدن به ایمان و شهادت و جهاد در راه خدا در عرصه‌های مختلف مقابل حوادث و فتنه‌های پیش رو برای تحقق تمدن نوین اسلامی و بسترسازی حکومت امام زمان است.

وی افزود: اصحاب رسانه و تبلیغ مانند حضرت زینب کبری(ع) و امام سجاد(ع) در رساندن پیام شهیدان با استفاده از ظرفیت هنر به نسل‌های خود رسالت مهمی بر دوش دارند که باید با ابزارهای مورد نیاز براساس ذائقه مخاطب با ویژگی بیان حقایق با صداقت با خلاقیت و جذابیت مجاهدانه پیام را به مخاطبان خود منتقل نمایند.

* توجه ویژه به جوانان در راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در بیان برنامه‌های راهیان نور شهرستان، اذعان کرد: سهمیه شهرستان در ابلاغ سال یک هزار و 40 نفر از بسیج محلات بود که در شهریور ماه حدود 200 نفر به غرب کشور اعزام شده و باقی نیز بیش از 800 نفر از 22 اسفند امسال تا پنجم فروردین 98 در 6 تاریخ توسط حوزه‌های مقاومت بسیج سازماندهی، یپشتیبانی و اعزام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این اعزام‌ها بیشتر سعی شد تا از جوانان استفاده شده و خانواده‌ها اعزام شوند تا تأثیر بر بنیان خانواده بیش از پیش شود و کسانی که دل در گرو راهیان نور دارند اما توان ندارند نیز اعزام بصورت رایگان انجام شود.

وی گفت: ترکیب فضای کاروان‌ها متشکل از مدیر، روای، روحانی، تأمین، بازرسی و ایمنی کاروان است که در ابعاد مختلف بر اعضای کاروان‌ها مدیریت و نظارت دارند همچنین مسئولان شهرستان به خصوص نیروهای راهور کمک شایانی انجام داده‌اند.

* تلاش برای جذابیت هرچه بیشتر راهیان نور برای زائران

شعبانی اظهار کرد: سفر به صورت پنج روزه است که ابتدا در منطقه یادمان فتح‌المبین، اندیمشک، سد کرخه، یادمان شلمچه، اروندکنار، فکه، اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر، هفت تپه و نهر خین یادمان‌های مورد بازدید هستند که در خرمشهر و هفت تپه مراسم تحویل سال جدید صورت می‌گیرد.

وی افزود: حدود 20 اتوبوس و میدل‌باس کار اعزام را بر عهده دارند که برای این اعزام‌ها قرارگاه شهرستانی به ریاست فرماندار و دبیری سپاه ناحیه نکا شکل گرفت و سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارات و بخشداری‌ها در کنار خیرین برای کمک و سازماندهی‌های لازم وارد عرصه شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بیان کرد: این کار به خوبی صورت گرفته و نیروهای بسیج و سپاه به خوبی مبالغ کمک خیرین را نیز به سمت کاروان‌ها هدایت کردند و وپشتیبانی‌های شدید استانی نیز برای خوشایند‌سازی مسیر رفت و برگشت کیفیت اتوبوس، تغذیه، اسکان، محتوای فرهنگی کاروان‌ها و یادمان‌ها همراه با استقرار راویان ثابت در یادمان‌ها از اقدامات خوبی برای انعکاس بهتر فضا در ذهن مخاطبان به خصوص جوانان بوده است.

این مسئول اضافه کرد: محل جمع نیروها برای اعزام از مساجد، گلزار شهدا و ناحیه مقاومت سپاه به عنوان مشهد شهیدان برنامه‌ریزی شده که در مجموع سهمیه یک هزار و 500 نفر اعزام کل شهرستان در سال 97 بیش از 400 نفر آن دانش‌آموزی بوده و در طول سال با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته و باقی نیز سهمیه اشاره شده برای محلات بوده است.

وی گفت: اعزام‌های 28 اسفند شامل چهار اتوبوس است که این افراد در مراسم تحویل سال در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر حضور یافته و سال خود را در قدمگاه شهدا نو ساخته تا به برکت شهدا بتوانند موفقیت‌های هرچه بیشتری را داشته باشند.

* لزم ترویج و بهره‌گیری از راهیان نور محلی و منطقه

شعبانی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که نامه اسکان گرفتند نیز به صورت خانوادگی و صورت شخصی اعزام شدند تا گردشگری فرهنگی معنوی راهیان نور را بتوان نهادینه ساخت تا هم از تصدی‌گری نهادها در این رابطه خارج شده و هم لذت بیشتری در کنار خانواده و مسیر برای افراد کسب شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور تنها معطوف به مناطق غرب و جنوب کشور نیست، افزود: راهیان نور در سه سطح محلی، منطقه‌ای و کشوری است که برای اعزام نزدیک‌ترین راهیان نور محلی نیروگاه شهید سلیمی نکا است که با تقدیم 34 شهید در حمله دشمن نزدیک‌ترین مشهد شهیدان و بعد از آن نیز نبردهای جنگل در شمال کشور، راهیان نور دیگر در دسترس است که برای ترویج راهیان نور محلی بسیار ظرفیت بالایی دارند و با ایجاد یادمان‌های مناسب می‌توان به ترویج این مناطق نیز با یک همت مضاعف به ترویج آن پرداخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: همانگونه که دشمن در زمان جنگ به شمال کشور و توان آن نیز نظر داشت و آن مورد حمله قرار داد باید بتوانیم به احیای این ظرفیت‌ها بپردازیم.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار